oglan Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 Har noen hylser det står FC på hvilken hylse er det og er de egnet til lading? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nordlandsdrevern Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 (edited) Federal Company. Ok til lading. Ikke topp (som lapua og norma), men greie nok. Edit: Har ladet noen selv, men har ennå ikke opplevd å måtte kaste skraphylser (bare 2-3 omladninger ennå). Har som høggern skriver lengre ned her opplevd noe romme hettelommer, omtrent som Sellier&Bellot. Lett å sette i nye hetter selv på engangsskutte fabrikkladete hylser. Kjør på! Men om du har overflod av Normahylser hadde jeg ikke tatt meg bryet... Edited October 13, 2009 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Palinder Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 Det står FC på mine federal fusion. Er nok egnet, men ikke supre. Mener å ha hørt at levetiden er begrenset.. Ikke prøvd dem selv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LeivVidar Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 Ladet FC hylser ei stund. Tror jeg brukte dem ca 8-9 ganger og ingen av dem sprakk. De er litt hardere enn Norma i godset virker det som Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
høggern Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 min erfaring er at de er mykere enn norma. lader du de hardt får du veldig fort romme hettelommer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts