Jump to content

demper i tromsø


stefan

Recommended Posts

Går ut fra du har eller skal kjøpe lyddemper selv, i såfall er det en del private som kan gjenge opp pipen i byen.

Hvis du vi ha en børsemaker til å gjøre det er den en flink kar med olsborg, hvis du er intresert kan jeg skaffe navn og nummer.

Link to comment
Share on other sites

venter på våpentillatelsen enda. kjøper av privat o vet at løpet ikke er gjenget. uten våpenkort blir det vel svårt å få kjøpt demper ...

 

hvis det å la en (kyndig) privat eller børsemaker gjøre det o kjøpe en demper selv blir billigere en å dra på feks våpenandreesen o kjøpe demper med gjenging av løp er jo det å foretrekke.

Link to comment
Share on other sites

jaha. trodde det var som å kjøpe patroner til rifla? man må ha våpenkort o selgern må notere hva han har solgt en?

 

men du har rett, jeg har ikke bestemmt meg for kas demper jeg vil ha, annet en jeg vil ha en sort! :D tar gerne imot forslag ... rifla e en .22lr

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
ser ikke helt poenget i betale dobbelt så mye for en ting som har lik funksjon.

 

oanz e huvedspørsmålet fortsatt hvor i tromsø jeg skall få gjenget løpet! ;)

 

Nope, det er akkurat det som er forskjellen -- ja, funksjonen i seg selv er lik, men resultatet kan derimot være helt forskjellig. "Lyddemper"-verden er nok ikke såpass stor at diverse merker har status, ergo får man stort sett bedre kvalitet desto mer man betaler. A-Tec er i mine øyne den, ihvertfall blant de, beste fabrikanten av lyddempere. Forøvrig kan det jo være greit å levere inn børsa de til Våpen Andresen for gjenging for sikkerhetsskyld -- går noe skeis under gjenginga vil nok situasjonen bli langt verre om du har fått gjort det privat.

Link to comment
Share on other sites

haha. måtte le siden du bruker billig drittbil som referanse. kjører en gammel corolla (billig men ikke dritt), o så masse penger har man ikke som student at man kjøper ting pga status!

 

men dårlig spredning vil jeg ikke ha, nei. tror du den der store billigdempern din forandra treffpunktet pga vekt eller kan det ha vært andre ting som feks feilaktig konstruksjon?

 

ikke førstå meg feil her. det e ikke spørsmål om å spare mest mulig penger men å bruke minst mulig på en akseptabel løsning!

Link to comment
Share on other sites

Har en cmm-4 demper til salgs her på forumet, sjekk salgsidene :D

 

At den har moduler vil si at den er delt opp i forskjellige deler. Slik at du kan gjøre den større eller mindre etter behov. Du ønsker f.eks en demper som demper mye når du skal skyte masse, mens du vil ha en kort å hendig når du går i skogen.

Link to comment
Share on other sites

Har en cmm-4 demper til salgs her på forumet, sjekk salgsidene :D

 

At den har moduler vil si at den er delt opp i forskjellige deler. Slik at du kan gjøre den større eller mindre etter behov. Du ønsker f.eks en demper som demper mye når du skal skyte masse, mens du vil ha en kort å hendig når du går i skogen.

 

Høøm høøm, denne stussa jeg litt på. Er veldig skeptisk til at moduldempere er tiltenkt å fungere "oppdelt". Selv har jeg en moduldemper, og tviler sterkt på at den vil fungere om kun jeg bruker eksempelvis halvparten av modulene. Er vel heller for å gjøre renhold enkelt slik at demperen har lang levetid, samt at det muliggjør mulighet for utskifting om laget av kruttslam blir såpass tjukt at det ødelegger demperen. Men, jeg vet selvsagt ikke dette 100% sikkert, det er utifra det lille jeg kan om dempere jeg tror jeg har rett :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...