Jump to content

220 swift


PederR

Recommended Posts

Jeg ser du lurer på mye her :lol:

 

Om du ikke vil søke informajon på nett, alt du spør om er lett å søke etter, så går du på biblioteket og låner boka Ammunisjon til jakt, av Dag Sundseth. Der kan du sammenligne flere av de kuriøse kalibrene du lurer på. Men, klart det er artig å ha noe spesielt, men enda artigere er det å skyte mye, med noe man VET vil fungere :lol: .

Link to comment
Share on other sites

Mitt råd hvis du ikke er helt spesielt interessert, er å glemme Swiften

Ammoprisen vil jo variere etter hvilken kule du velger å lade med. Og lader du ikke selv bør du iallefall glemme den... Gå heller for en 223 rem hvis du vil ha den kulediameteren.

M98 er vel egentlig litt stor for disse småkalibrene.

Link to comment
Share on other sites

Har skutt flere gås med min ruger i 220 swift og FMJ kulet,men man må passe på å ikke treffe vingebeinet ellers blir det bare mos.utmerket presisjon,samlinger på rundt 11-12mm med flere kuletyper.Ser ut som den trives best med ladninger som nærmer seg max(Jeg anser 62-63000 psi som max).Brenner ikke løp fortere enn 22-250.Dette er en myte fra gamle dager da man laddet en god del hardere enn dagens.Har vel skutt ca 1500 skudd og den samler like godt som da jeg fikk den (stort sett 38 gr N-150 & Nosler BalTip 55gr)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...