Jump to content

Verdi på Luger fra 1918


LongRange

Recommended Posts

Lurer på om noen kan si hvilken pris man kan sette på en nr.lik Luger P08 fra 1918, den er komplett med hylster, ekstra magasin i hylsteret samt verktøy.

Den har en masse stemplinger, bla navnet til en tysk offiser og Berlin 1939 på fremre del i ramma på pistolgrepet. Pistolen er strøken, men en ser at det har gått noen runder gjennom løpet.

Link to comment
Share on other sites

Det står en del prisantydninger i USD i en bok som heter "The Luger Handbook" skrevet av Aaron Davis. Men boka er fra 1997, så hvor aktuelle prisene er i dag vet jeg ikke.

 

Hvis jeg skal sjekke for deg, må jeg vite hva slags merker det er på din for å kunne sjekke i boka. Helst bilder. Må også vite hva slags stand den er i.

Link to comment
Share on other sites

Siden ingen andre har levert noe, så får jeg gjøre et forsøk.

For det første vil jeg si at Amerikanske og Norske priser på lugere er to forskjellige ting.

I Norge vil jeg si at våpnet i seg selv vil ligge i størrelsesorden 2500 - 3500, deretter hylsteret med verktøy på ca. 800 - 1500.

 

Forutsetter at hylsteret ikke har blitt destruert, med US bøyle av Forsvaret.

Forutsetter også at våpnet ser greit ut i utvendige overflater

 

Dette er min vurdering av verdien på klenodiet ditt.

 

MVH.

NM149

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte for ett år siden en strøken luger fra 1941. Nr lik selv magasinet var nr likt. Og det er ikke ofte. Denne er produsert av mauser. Jeg ga 4000kr for den. Og det er prisen i Norge. Mange trur de sitter på gull. Når de har en gammel luger, men slikt er det nok ikke. Hadde den enda vært laget i Sweits så. Da kunne du fått enn null til på verdien. Gå også inn på wingevåpen og se på priser der. Litt stive priser men butikkansatte skal også ha lønn.

 

God helg

 

Ole P

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...