Jump to content

Dachs og Astro


Erix1

Recommended Posts

Kapp reima ja, du har mye å gå på om du skulle få en litt større hund senere. Har registrert at med en liten petit basset så dunker og skramler DC30 i bakken når nesa på bikkja er i marka, men antakelig er den bygget for å tåle det. Vekta skulle ikke være noe problem.

Link to comment
Share on other sites

Det skal være mulig å flytte den "boksen" (GPS-antenna) men vær forsiktig når du forborrer hull til skruene gjennom reima. En kamerat bruker DC30 på både dachs og tyskterrier, uten problemer.

 

Ellers kan du vente 20 år, så er Astroen en chip du setter i øret på bikkja... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Det spiller liten rolle, all den tid antenna peker skrått over nakken på bikkja! :wink:

 

Men det jeg har lagt merke til med halsbåndet er at jo smalere hals bikkja har desto skjevere/mer på siden kommer GPS-mottakeren. Den bør ideelt sett peke rett opp. Jeg tror det skyldes at halsbåndet er så stivt som det er.

 

Men dette er også ting som sikkert er tatt opp i tråden om Garmin Astro. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Har ei veldigt liten dachs tispe. Bruker det ene hullet til gps antenna når eg stramme båndet, men kunne egentligt strammet det litt til.

Har vrid gps antenna 180 grader for å korte inn båndet og lippet av øverflødigt lengde på båndet. Ser forferdeligt stort ut på den litle dachsen men hun bryr seg ikke, og det fungerer tipp topp. Blir hengenses litt på skakke og har kansje ikke de topp motaker\sende forhold men har ikke vært noe prob til nå.

 

Det eneste eg har å utsette er at hun bruker litt lenger tid på å komme seg gjennom gjerder da hun trenge større hull nå en tidligere.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...