Erix1 Posted October 4, 2009 Share Posted October 4, 2009 Har kjøpt Astro til Dachsen i huset. Dette er en normalt bygget hann hund. Noen som har erfaring med halsbåndet og om det er lurt å bygge om det? Eller fungerer det godt som det er? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
50 BMG Posted October 4, 2009 Share Posted October 4, 2009 Hei Bruker det på en heller liten dachs på nest siste hullet i reima. Fungerer bra,men vuderer og kappe reima litt så det ikke blir så mye som stikker ut fra spenna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ranger Posted October 4, 2009 Share Posted October 4, 2009 Kapp reima ja, du har mye å gå på om du skulle få en litt større hund senere. Har registrert at med en liten petit basset så dunker og skramler DC30 i bakken når nesa på bikkja er i marka, men antakelig er den bygget for å tåle det. Vekta skulle ikke være noe problem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jibrag Posted October 4, 2009 Share Posted October 4, 2009 Det skal være mulig å flytte den "boksen" (GPS-antenna) men vær forsiktig når du forborrer hull til skruene gjennom reima. En kamerat bruker DC30 på både dachs og tyskterrier, uten problemer. Ellers kan du vente 20 år, så er Astroen en chip du setter i øret på bikkja... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erix1 Posted October 4, 2009 Author Share Posted October 4, 2009 må kappe reima ja ser jeg. Tror ikke det er nødvendig å flytte gps delen. Blir spennende å slippe jæveln på sporet nå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Foxterrier Posted October 4, 2009 Share Posted October 4, 2009 Du trenger ikke å kappe, bare stikk den løse enden inn i spenna igjen Det gjør jeg og det løsner ikke. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sako_35 Posted October 4, 2009 Share Posted October 4, 2009 Deler synet til siste mann sitt innlegg, gjør det samme på min stihårahanndachs, fungere helt utmerket. Sako_35 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
T3 sniper Posted October 4, 2009 Share Posted October 4, 2009 Jeg kjøpte ett helt vanlig oransjt peiler halsbånd og monterte allt på det, da jeg synes orginalbåndet ble litt for stivt. Og så langt har det fungert utmerket Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erix1 Posted October 4, 2009 Author Share Posted October 4, 2009 Har fått tak i små strips nå, og trer reima tilbake og fester det med dette. Ser ut til å funke bra. Er litt spent på bikkja og eier er ferske i løshund gamet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjetil-A Posted October 4, 2009 Share Posted October 4, 2009 Da har jeg fått invilget søknaden av Ø.K.H til å kjøpe meg Astro til bikkja jeg også. Det er en dachs jeg har, så blir veldig spennende. Ikke gammel i gamet jeg heller akkurat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjetil-A Posted October 4, 2009 Share Posted October 4, 2009 Et lite spørgesmål (som burde vært med i mitt forrige innlegg som bare var skryt i glede av å få lov til å kjøpe et slikt ett ) Hvor stor er antenna på halsbåndet? Hvordan er den i forhold til dachsens størrelse? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ranger Posted October 4, 2009 Share Posted October 4, 2009 Det spiller liten rolle, all den tid antenna peker skrått over nakken på bikkja! Men det jeg har lagt merke til med halsbåndet er at jo smalere hals bikkja har desto skjevere/mer på siden kommer GPS-mottakeren. Den bør ideelt sett peke rett opp. Jeg tror det skyldes at halsbåndet er så stivt som det er. Men dette er også ting som sikkert er tatt opp i tråden om Garmin Astro. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vhs Posted October 4, 2009 Share Posted October 4, 2009 Har ei veldigt liten dachs tispe. Bruker det ene hullet til gps antenna når eg stramme båndet, men kunne egentligt strammet det litt til. Har vrid gps antenna 180 grader for å korte inn båndet og lippet av øverflødigt lengde på båndet. Ser forferdeligt stort ut på den litle dachsen men hun bryr seg ikke, og det fungerer tipp topp. Blir hengenses litt på skakke og har kansje ikke de topp motaker\sende forhold men har ikke vært noe prob til nå. Det eneste eg har å utsette er at hun bruker litt lenger tid på å komme seg gjennom gjerder da hun trenge større hull nå en tidligere. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts