Jump to content

Dugg i schmidt & bender


nes

Recommended Posts

  • 4 weeks later...

Har du sklidd å ett berg eller noe som kan ha skadet kikkerten? En kamerat av meg sklei på ett berg og så ikke noe spesielt på utsiden og på "innsiden" av kikkerten. men etter en liten stund kom dugget, da hadde det blitt noe med kikkerten så nitrogenet hadde siget ut og da kommer dugget fort. men jeg ser at kikkerten er gammel, men samtidig en schmidt & bender så jeg regner med at den er/var nitrogenfylt.

 

Mitt tips er å reise til børsemaker med kikkerten/våpenet for og sjekke det! :)

Link to comment
Share on other sites

Det blir litt synsing frå meg,men eg vil tru at sikter med fast forstørrelse har færre problem med dette enn dei med variabel. Når det er sagt så er mitt inntrykk at det generellt er svært sjelden du får dugg innvendig i kvalitetssiker om dei då ikkje har vore utsatt for skade.

 

På 90 talet ein gong så hadde Villmarksliv ein stor test av optikk. Der fekk sikta skikkeleg juling. Om eg ikkje hugsar feil så var konklusjonen at sikta med fast forstørrelse dugga mindre og hadde færre feil. Dette er no mange år sidan og forskjellen er nok mindre no vil eg tru. Alle sikter er vel blitt ein god del betre.

Dessutan er det sjelden du ser testar av sikter med fast forstørrelse no lenger.

 

På eine jaktrifla mi har eg ein Kahles Helia 6x42. Den blei valgt pga stort synsfelt og fordi eg som oftast brukar sikta på 6x.Og at 6x er ein bra allround forstørrelse til mitt bruk. I tillegg tiltalte einkeltheiten meg, eg innbiller meg at den er meir robust. Når det er sagt så har eg aldri opplevd problem med kvalititetsoptikk. Og så fekk eg eit godt tilbud. Ellers anbefaler omtrent alle å kjøpe variabe sikter, eg har det på andre våpen. Likevel har eg ikkje sakna å kunne skru opp eller ned forstørrelsen på denne rifla.

Det er berre å sikte, ein slepp å lure på kva slags forstørrelse ein skal velje. Må og innrømme at eg vart litt påvirka av at dette av ein del blir sett på som standardutrustningen for yrkesjegerane i Skottland.

 

 

Ellers er det vel berre å ta kontakt med forhandlaren av siktet eller importøren så ordnar dei kanskje dette på garantien.

Link to comment
Share on other sites

En jaktkompis fikk dugg i sin 27 år gamle Zeiss (variabel) etter at han satt 10 timer i vedvarende pøsregn.

Han sendte siktet til Tyskland og fikk det tilbake etter 3 uker ferdig reparert.

Garantien dekket fortsatt delene, men arbeidet måtte han betale, regningen kom på rundt 2400,-

Det var ikke gratis, men på en annen side får man ikke tilsvarende kikkertsikte til den prisen, så valget var enkelt.

 

Sånt kan skje, virker som det er sjeldnere på sikter med fast forstørrelse, men jeg fikk faktisk dugg i en B.Nickel (liten tysk fabrikant) med fast forstørrelse for noen år siden, da som resultat av at en O-ring i det ene justeringstårnet satt skjevt etter innskyting.

 

Kan skje i de beste familier vil jeg tro.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...