Münsterjeger Posted October 2, 2009 Share Posted October 2, 2009 Ladet en del ammo i 308 til en rile jeg solgte forlitt siden. I stedet har jeg kjøpt en ny rifle i samme kaliber. Kan jeg skyte ammoen jeg har ladet i den nye rile, så sant det går greit å kammre? Hylsene er delvis ompresset. Patronlengden er tilpasset den andre rifla. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rolf Posted October 2, 2009 Share Posted October 2, 2009 Hvis disse ladningene var maxladninger i den andre rifla, kan det være farlig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WinchesterM94 Posted October 2, 2009 Share Posted October 2, 2009 Kontroler patronlengden med den nye rifla. Hvis det ikke var max ladninger og de passer kan du nok bruke de. Er en eller flere variabler der som ikke stemmer/passer kjøp en kule hammer og demonter de og bruk, hylser, kuler og kruttet samt tennhettene om igjen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Münsterjeger Posted October 3, 2009 Author Share Posted October 3, 2009 Dette var mine første hjemmeladede patroner, så dette var anbefalte startladninger. Kulehammer har jeg, så da er jo dette en relativt enkel sak. Takk for hjelpen! P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bukken Posted October 3, 2009 Share Posted October 3, 2009 Hvis du har brukt startladninger, og patronene kamrer greit, er det bare å skyte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts