Jump to content

Nytt skjefte til drilling


tjensve

Recommended Posts

Jeg går og lurer på om jeg skal få en børsemaker til å lage et nytt skjefte til drillingen min. Dette er en Krieghoff Thrumph hvor skjeftet ikke er noe mer en helt ordinært.

Tenker eventuelt på en rettere stokk enn orginalen, i en mere påkostet tre kvalitet.

Er det noen her på forumet som kan anbefale en børsemaker til å gjøre denne jobben?

Link to comment
Share on other sites

16 ja, jeg har bestemt meg for at min neste hagledrilling skal være i 16 , ikke 20, vet ikke hvorfor men sånn er det. Tror jeg kommer til å kjøpe en gammel en og skjefte den om, har liksom mere sjel med gammel børse synes jeg. Noen som vet hvor jeg kan få tak i bortsett fra beveren sport og jaktdepotet. Eneste kravet jeg har er at ikke det skal være greener sikring.

Link to comment
Share on other sites

Hans Englund i sverige skal være svært dyktig, særlig på brekkvåpen. Mener at sjappa kalles "bössmakaren" og ligger klippan.

 

Har forøvrig en trumpf i samme kalibre som deg. Jeg bestilte den i sin tid med rett stokk og har definitivt ikke angret på det. Beste drillingen på markedet, punkt slutt! :) Men jeg hører foruroligene rykter om at krieghoff planlegger og stanse produksjonen. Hvordan er dine erfaringer med børsa?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er fornøyd med geværet og har egentlig ingenting å klage på. Har hakemontasje, og det er ikke treffpunktforandring når jeg tar kikkerten av og på.

Jeg har ladet patroner med 140 gr Nosler-partition, og samme ladning med helmantel 140 gr Sierra hpbt. Med disse to kuletypene har jeg det samme treffpunktet.

Det eneste jeg kunne tenkt meg annerledes, var at avtrekkeren til riflen var den bakre avtrekkeren.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...