Jump to content

Oryx/Swift på elgen i 270 Win


kjella

Recommended Posts

Jo, men ikke med 150 grs og ikke Oryx. Brukte Swift tidligere i .270'en når jeg brukte den både på elg og hjort. Siden ble den mer en rein hjortebørse og da gikk jeg over til 140 grs Nosler. Så fikk den lyddemper og da ble den plutselig flerbruksbørse igjen, og derfor skjøt jeg en elg med den i går. Kvige, ca 100 kg, 50 meter, gikk gjennom begge bøgene helt i overkant av bogbladet.

Gikk over til Nosler pga av manglende presisjon med Swift samt at Nosleren har vesentlig bedre BC, dersom en ønsker å strekke holdene litt.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
:mrgreen: jeg har en blaser r93 offroad med 270win og får ikke supersamlinger med swift nei men de elg og hjort jeg har skutt har lagt seg ned med gjennomskudd i bogen . har ikke funnet igjen kula men blodtress og endel kjøttødeleggelse har det vært ja. har også brukt nosler 150grains kuler. prøver å skyte lungeskudd med den kula. en kompis av meg bruker bare 270win og swift til storvilt og er kjempefornøyd. har brukt den i afrika og canada å med godt resultat . :mrgreen:
Link to comment
Share on other sites

Har ikke prøvd Oryx eller Swift, men det blir Howa 1500 /m 140 grs Partition / 920 m/s for meg. Super samling, flatt til 250m. Fin til elg og hjort, gjennomskyting og ikke de værste slaktene. Dårligere til rådyr, men nå er ikke rådyr-ribbe den mest kjøttfulle delen på et rådyr. Har ellers vært inne på tanken på og prøve Woodleigh sin nye 180 grs som kommer til våren.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...