Jump to content

Zoli kombi - verdi?


ko-stens

Recommended Posts

Får nå lufte det her da. Driver og tenker på å selge kombien min, men responsen på Finn.no har vært laber. Et par interesserte, men ikke mer enn det.

 

Er det noen som har noen formening om hvor mye en slik kan være verdt?

 

Her er den: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=19052594

 

Trodde kanskje ikke det var så dum pris da jeg har sett de ligge rundt dette før. Tror den er under ti år gammel. Veldig god stand. Har for øvrig oljet stokken på ny etter at jeg satte inn annonsen. Bildene, unntatt hovedbildet, er etter at jeg oljet opp den. Kikkerten er også ett år nyere enn det jeg satte! Får ikke endret teksten...

Link to comment
Share on other sites

Ligger en flunke ny Zoli i 12-222 til salgs hos Maritim senter i Tromsø, den har vært i butikken der i nesten tre år nå uten at de har solgt den.

Var innom der for noen uker siden, da skulle de ha 9500,- for denne.

Så tror du har priset deg for høyt i og med at den de har er helt ny.

 

Har alltid lagt meg på halv pris av det jeg har kjøpt våpen for når jeg har solgt.

Til og med drillingen jeg hadde tapte jeg mye på, men våpen i andre hånds markedet er ikke verdt mer en ca 50% av ny pris mener nå jeg.

Tenker sånn når jeg kjøper brukt også, ikke bare når jeg selger.

 

Drillingen hadde jeg slitt med å selge om jeg ikke etterhvert hadde gitt meg på pris, men også noe pga småvilt kaliber i rifleløpet som gjør at våpnet var begrenset til rådyr og nedover.

Mange vil jo jakte alt med kombi/drilling og da er det nok 7x57R som gjelder, og man får mer igjen for en kombi i dette kalibret enn en i f.eks 222.

Link to comment
Share on other sites

Ok. Spørs om jeg ikke rett og slett beholder den da. Bruksverdien er tydeligvis større enn pengeverdien! Den er jo så godt som i nystand, så den holder jo mange år til. Får heller investere i hurtigmontasje og kraftigere kikkert til toppjakt ved en senere anledning.

 

Takk for innspill! :)

 

Edit: Slettet annonsen

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tja... Heller kanskje mot å bare selge kikkert og montasje... Bud? Aner ikke hvor mye en kan få igjen for noe slik. Ga vel noe sånn som ca 1 500,- for montasjen og 3 800,- for kikkerten, begge deler i begynnelsen av 2008. Lite brukt i grunn, bare noen få turer i skogen og på skytebanen. Tror ikke det er merker på kikkerten heller. Retikkelet er for øvrig tysk 4.

 

Får satse på å la kombien bli børse til toppjakt. Føler behov for litt mer forstørrelse da, men da vil jeg og ha hurtigmontasje.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Hei!

Jeg har en slik kombi som jeg kjøpte for kr. 6000,- brukt for to-tre år siden (Denne var med montasje og en liten kikkert). Den er ganske påkostet med store sideplater, gravyre og det som verre er. Imidlertid er det slik at disse selges ganske hyppig på den store våpenakusjonen på Wirsfoss i Stockholm. Der er prisen mellom 3 og 5 tusen brukt. Dette betyr at du burde ha en pekepinn på hvor du bør ligge.

 

Jeg vil anta et du kunne få et sted mellom 4500 og 6000 avhengig av tilstand og alder. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ser tråden kom opp igjen. Fikk solgt børsa i november. Fikk 8 500,- for den, med montasje og kikkertsiktet. Ga da med ca 100 skudd jeg hadde liggende. Ca 70 fabrikkpatroner og 30 hjemmeladede. Annonserte den for 9 000, ble budt 8 000, men da jeg ga med skuddene ble de enighet om 8 500,-. Mener nå sjøl det var en rimelig pris for kjøperen. Børsa så jo i grunn ut som om den var plukket rett fra fabrikken. Lite brukt og. Har neppe gått mer enn et par hundre skudd gjennom rifleløpet og under det samme i hagleløpet.

 

Det ble da kroner igjen til å få kjøpt ei grei og nett lita Brno Fox i .222 med ny Leupold VXII! :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...