mandal Posted September 24, 2009 Share Posted September 24, 2009 har mulighet til å få kjøpt ei drilling, merket var visst paul heiss!?omkring 40-50 år gammel. kaliber 16 i hagleløpeneog 8x57jrs i rifla. hvor mye er en slik verd? trenger svar litt fort Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raudnakke Posted September 24, 2009 Share Posted September 24, 2009 Du gir meg litt få opplysninger til å kunne gi selv et grovt overslag... Sikte, montasjeform, eller om slike ikke finnes gir store utslag i pris.. Et bilde hadde vært gull for å anslå verdi... Mengde og art av gravyre er likedan med på å fastsette prisen... For å gi deg en grov ide, pleier tyske etterkrigsdrillinger på finn.no i den kaliberkombinasjonen å være priset til rundt 24-25K. Dette er inkludert en tysk hakemontert kikkert type fast 4 eller 6x. Har sett slike drillinger med kun åpne sikter priset til 13-18k. Våpenets generelle tilstand vil også påvirke prisen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mandal Posted September 24, 2009 Author Share Posted September 24, 2009 sitter svingmontasje med en gammel zeiss på.ikke veldig mye gravyre, men ser greit brukt ut liksom.fikk tilbud om å kjøpe den for 8000!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mauser68 Posted September 24, 2009 Share Posted September 24, 2009 Hmm, hvis det overslaget til Raudnakke stemmer, den er i ok stand, og det er i tillegg kikkert og svingmontasje på den, så trur eg at eg hadde reist i banken ganske kjapt.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raudnakke Posted September 24, 2009 Share Posted September 24, 2009 Hmm.. Sjekk den som om det skulle vært en brukt hagle.. Slark i låsemekanismen, sprekker i kolbehals der denne møter stålet... Bulker i pipesettet osv. Finner du ikke noe , så løp og kjøp.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts