fmi Posted September 23, 2009 Share Posted September 23, 2009 Hei. Er det noen her som vet om senterlinjen gjennom løpet må som på standardpistol være over hånden også for fripistol. Kan ikke finne noe om det i reglementene. Henvis gjerne til paragrafen hvor man finner svar på dette. Det meste er jo fritt i fripistol, håndleddet skal være fritt for støtte, ellers er det jo nesten fritt frem. Det gjelder et prosjekt med snekkring av nytt skjefte til en gammel norskprodusert sak. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
El Gringo Posted September 23, 2009 Share Posted September 23, 2009 I reglementet står det under paragraf 8.4.2: "Spesielle krav til 25 m våpen 8.4.2.1 Senterlinjen i løpet skal ligge over huden (mellom tommel og pekefinger) på skytehånden i normal skytestilling." Ut fra dette tolker jeg reglene slik at dette ikke gjelder fripistol, altså er det ingen slik begrensing for fripistol. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Veteranskytter Posted September 30, 2009 Share Posted September 30, 2009 Hei. Er det noen her som vet om senterlinjen gjennom løpet må som på standardpistol være over hånden også for fripistol.Kan ikke finne noe om det i reglementene. Henvis gjerne til paragrafen hvor man finner svar på dette. Det meste er jo fritt i fripistol, håndleddet skal være fritt for støtte, ellers er det jo nesten fritt frem. Det gjelder et prosjekt med snekkring av nytt skjefte til en gammel norskprodusert sak. Hvis du går inn på Pistolregler, pkt. 8.16.0, så ser du at alt er tillat, nesten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Veteranskytter Posted September 30, 2009 Share Posted September 30, 2009 Se reglementet pkt. 8.16.0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nomen Nescio Posted October 1, 2009 Share Posted October 1, 2009 Se reglementet pkt. 8.16.0 Har du en link hvor jeg kan finne dette punktet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Veteranskytter Posted October 4, 2009 Share Posted October 4, 2009 Se reglementet pkt. 8.16.0 Har du en link hvor jeg kan finne dette punktet? Under skyting.no står ett punkt som heter reglementer.Hvis du ikke finner det der(har ikke sett der selv siden i sommer)så ringer du bare til Norges Skytterforbund og ber dem sende deg en kopi av pistolreglene.Det pleier de å gjøre.Lykke til. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nomen Nescio Posted October 4, 2009 Share Posted October 4, 2009 Sorry, i farten tenkte jeg ikke på at du kunne ha kommet i skade for å refererte til et foreldet reglement. Det nye er nemlig "tomt" mellom pkt. 8.11 og 8.20. Det gamle punkt 8.16.0 finnes nå som punkt 8.9 i 2009-utgaven. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts