Jump to content

Jaktjakke med signalfarge (magasinet.no)


kimjorgen

Recommended Posts

Dersom det er den samme Swedteam-jakka som eg har sett på, så vurderte eg den som for tjukk og tung til mitt bruk, men om du ikkje skal gå noko særleg, så er den sikkert fin og varm.

 

Alt for lite 'synlege' jaktklede å få tak i her i landet, synest eg. (Og det som er er gjerne damemodellar, som er vide øverst og trange på midten. Stikk motsatt av det eg treng.)

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte Cabela`s Dry Plus Classic Blaze Parka , bestillingsnr. XH 960263 for 2 år siden.

 

Den er for tykk og varm fram til oktober - men fra da :wink: .

 

Jeg har/har hatt div. Gore-Tex fra ulike produsenter, og de er/har ikke vært så tykke som denne.

Men så har de heller ikke vært så behagelig å sitte på post med.

Om det snør eller regner - spiller ingen rolle.

Også er den "lydløs".

 

Cabela`s jakke anbefales for den som synes det er ok med en varm jakke - på en ellers så kald og hutrig post :).

 

Forøvrig er det mange store lommer på den - og en skikkelig varm og god avtagbare hette.

 

Blir det for varmt - trer jeg inn et tynt tau gjennom armene - og knyter den rundt midjen. Da slipper jeg den store "kulen" som oppstår hvis jeg knyter armene sammen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...