Jump to content

Bedding, Shultz&Larsen DL?


vingemutteren

Recommended Posts

Sitter her med en S&L Victory, og undrer meg litt over dette med bedding.

 

Disse skal selvfølgelig søylebeddes (helst med orginal søyler).

 

Men, hvor mye beddemasse kan man ha rundt om?

 

Eller mere spesefikt, skal man bedde under bakerste delen av løpet (den sylindriske delen som stikker ut av låsekassa)?

 

Jeg tenker på det at dette er systemrifler, og jeg undres på om en slik bedding vil kunne ha noen påvirkning på presisjonen ved pipebytte?

 

Eller er alle S&L løp til DL utgavene, så presist maskinerte. At dette kan gjøres?

Link to comment
Share on other sites

Slik jeg har forstått det, så er disse låskassene splittet slik som min egen CG3000, dette er noe dritt å bedde om du ikke har gjort det før. Vurder kun søylebedding.

 

Jeg tror ikke det er nødvendig å bedde under løpet, potensialet for problemer er større føler jeg. Metall utvider seg med varme, så faren for klatring burde øke om du bedder under løpet.

En annen ting er jo at om du skal ha vekslepiper så må disse ha samme profil eller mindre en den du har fra før om du bedder under løpet.

 

Jeg valgte å ha god klaring rundt løpet helt inn til kassen på min børse.

Jeg drev å tenkte på søylebedding lenge, men jeg valgte til slutt å borre opp rundt den fremre skruen slik at beddemasse trengte ned rundt denne i steden, det ble da en søyle av beddemasse, og jeg kan ikke se for meg at det skulle bli noe dårligere enn en metalsøyle. Mulig jeg merker forskjell over tid, da får jeg gjøre jobben igjen ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...