Ilatad Posted September 22, 2009 Share Posted September 22, 2009 Hei På hytta der vi jakter elg er det dårlig mobilsignal. Derfor kunne jeg tenkt meg en billig mobil med ekstern antenne. Noen som har tips til hvor man får kjøpt en slik telefon? vet at Nokia 5110 hadde tilkobling til ekstern antenne, men slike klenodium er vanskelig og oppspore Jeg er heller ikke helt "inn" på hvilken antenne jeg må ha.. PS. Ja jeg vet at mange liker å slå av mobilen i jakta, men det er ikke et tema her Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chiefen.v-2 Posted September 23, 2009 Share Posted September 23, 2009 (edited) . Edited December 28, 2009 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pow Posted September 23, 2009 Share Posted September 23, 2009 De fleste Sony Ericsson har antennetilkobling? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Olav Posted September 23, 2009 Share Posted September 23, 2009 Hva med Sonim? Til denne får du ekstern antenne som forbedrer mottaket en hel del. Samtidig har du den ultimate jakttelefon som tåler masse juling. Voss Kommunikasjon. Endelig en mobil som tåler å få bank. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gullars Posted September 23, 2009 Share Posted September 23, 2009 Sonim har vi et par på jobben! Brukes av reisemontørene vi har! HTC for epost, og Sonim med tvilling kort for " felt arbeid ". Dekningen er jeg ikke sikker på, tror den er ganske bra, men den tåler å bli sluppet fra en heisekran, ned fra skip på skipsverft etc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ilatad Posted September 23, 2009 Author Share Posted September 23, 2009 Somin virker bra, men vet ikke om jeg er interessert i å betale den prisen for en telefon som blir brukt 1-2 uker i året SE har antenneutgang på mange modeller ja, men antennekoblingen sitter dårlig. tror den er ment å bruke i bil holder etc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ilatad Posted September 23, 2009 Author Share Posted September 23, 2009 Er det vanlig antenneutgang på XP1? Har XP3 antenneutgang også? (finner lite info) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted September 23, 2009 Share Posted September 23, 2009 Hva slags telefon er det du har nå? Har du sjekket om den har mulighet for antenne? Skal telefonen(e) brukes mobile eller på post? Jeg har en Sonim XP3, den har jo litt bedre mottak enn eldre telefoner, den kan festes høyt, også utenpå klærne, til og med i skulderklaffen, den kan kommunisere med en blåtann plugget i for eksempel Sordin aktive hørselvern eller annen øre plugg. Jabra BT3030 er en slik blåtann dings som kan plugges i standard mini jack til headset. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ilatad Posted September 23, 2009 Author Share Posted September 23, 2009 Nå har jeg en HTC Magic og den har ikke (så vidt jeg vet) mulighet for ekstern antenne Telefonen skal brukes for å ringe ev. sende sms. Men hvis det er vanlig antenneuttak på XP3 kan den være aktuell Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
7mm-08 Posted September 24, 2009 Share Posted September 24, 2009 Hei! Jeg har selv en XP3, og har prøvd etter fattig evne å få koble til en ekstern antenne. Dessverre er det ikke mulig med den telefonen, i følge produsenten. Et bilsett med Blåtann-tilkobling vil gjøre susen, men det betinger, i mine øyne, at du befinner deg innendørs. XP1 har tilkobling for ekstern antenne, og den bør det gå an å handle seg til en rimelig pris. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts