Jump to content

Mobiltelefon med ekstern antenne


Ilatad

Recommended Posts

Hei

På hytta der vi jakter elg er det dårlig mobilsignal. Derfor kunne jeg tenkt meg en billig mobil med ekstern antenne.

Noen som har tips til hvor man får kjøpt en slik telefon? vet at Nokia 5110 hadde tilkobling til ekstern antenne, men slike klenodium er vanskelig og oppspore :roll: Jeg er heller ikke helt "inn" på hvilken antenne jeg må ha..

 

PS. Ja jeg vet at mange liker å slå av mobilen i jakta, men det er ikke et tema her ;)

Link to comment
Share on other sites

Hva slags telefon er det du har nå?

Har du sjekket om den har mulighet for antenne?

 

Skal telefonen(e) brukes mobile eller på post?

 

Jeg har en Sonim XP3, den har jo litt bedre mottak enn eldre telefoner, den kan festes høyt, også utenpå klærne, til og med i skulderklaffen, den kan kommunisere med en blåtann plugget i for eksempel Sordin aktive hørselvern eller annen øre plugg.

Jabra BT3030 er en slik blåtann dings som kan plugges i standard mini jack til headset.

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Jeg har selv en XP3, og har prøvd etter fattig evne å få koble til en ekstern antenne. Dessverre er det ikke mulig med den telefonen, i følge produsenten. Et bilsett med Blåtann-tilkobling vil gjøre susen, men det betinger, i mine øyne, at du befinner deg innendørs. XP1 har tilkobling for ekstern antenne, og den bør det gå an å handle seg til en rimelig pris.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...