Jump to content

Noen med god kjennskap til hunter MK 16


sniper 22-250

Recommended Posts

Problemet er at alle tiligere år har jeg brukt pl 04. Der frekvensen stemte med de andre på jaktlaget. Ved annen jakt har jeg brukt andre kanaler, ved neste jakt med elglaget har jeg bare stilt til bake til pl 04 og alt har vært i orden. Denne gangen gikk ikke det. Går det ann og stille bort en pl tone/frekvens bare med og trykke på radion. Evt hva må til for og programere den opp i mot radione til de andre igjen? Hvis noen har god peiling på dette send meg pm med telefon nr så jeg kan ringe for en prat. Ganske desperat ikke lenge til fredag...

Link to comment
Share on other sites

Mulig det kan sitte et lite batteri inne i radioen, som sørger for at radioen holder på minnet sitt, vist dette har tatt kvelden kan radioen miste innstillingene sine når du skru av radioen eller tar ut batteriet. Dette er bare antagelser, ikke noe jeg vet.

 

For å teste dette kan du stille inn ønsket kanal trykk så inn og hold inne knappen under sendeknappen (merket funk) i 3-4 sekunder, displayet vil nå vise innstilt pl-tone og pl vil blinke øverst til venstre i displayet, vises 00 er ingen pl-tone aktivert, still inn ønsket tone med piltaster og trykk ”enter”(knappen i midten foran på radioen). Apparatet skal nå være programmert.

 

Skru av radioen å la den være avslått i noen minutter skru på igjen, sjekk om tonen fremdeles er aktiv, er den det kan du i tillegg ta ut batteriet og sjekk en gang til.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...