Jump to content

Porting av molot vepr for lyddemper


Guest Thomasnb

Recommended Posts

Hallo godtfolk. Jeg har en Vepr i 308 som jeg har skrudd på en lyddemper. Men før jeg kan skyte, så må gass systemet portes. Er det noen som har en slik som er porta, og som kan dele litt bilder, og mål på dette? jeg vil veldig gjerne få gjort dette så fort som mulig.

 

:mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Først ville jeg satt inn en buffer, om du ikke alt har en. Det går å lage dem selv, eller kjøpe, mulig denne passer http://www.brownells.com/.aspx/sid=1423 ... oil_Buffer Den til Buffer technologies er ganske hard, og du kan lage en bedre med mykere materialer. En link til (skal passe Vepr også): http://www.blackjackbuffers.com/index.p ... cts_id=180

 

Flere av AK-variantene har ventilert gassrør slik at overskuddsgass slipper ut når gasstempelet har beveget seg noe. Jeg kan skaffe noen mål på det. Når det gjelder gassblokka er det to muligheter, enten hull for å slippe ut gass eller å sette inn en justeringsskrue. Jeg er usikker på hvor mye gods det er i gassblokka til en vepr, det kan være en del jobb hvis blokka skal bli justerbar.

 

Uansett vil du få mer gørr i mekanismen enn uten demper på grunn av at det fortsatt er trykk i demperen når hylsa trekkes ut. En påstand til slutt: Jeg tror det er helt trygt å skyte med demperen uten å modifisere gassystemet - med tanke på opplåsing. Bufferen er lur å ha uansett.

Link to comment
Share on other sites

bortsett fra at hylsa sikkert kan kronograferes til 500 m/s hvis du ikke blåser i filler crony'n først da :lol:

 

snakket med en bekjent som hadde testet dette, og der hylsa traff veggen spruta murpussen vekk og lagde ett DIGERT krater i leca veggen. Det er plenti med gods i blokka på denne. de som er porta har borret ett hull igjennom som er gjenga opp, og innskrudd en umbraco skrue fra hver side, pluss at gassrøret er "perforert". Det står jo en vag beskrivelse på sida til artemis, men jeg får ikke svar fra Cristopher ang dette, så da må jeg høre med de andre på kammeret som har vepr om hvordan deres våpen er porta.

Link to comment
Share on other sites

Hadde en slik som var dempa. Der var det bare borret ett hull fremme på gass røret hvis du forstår. Helt fremme ca 1cm fra fronten. Dette var gjenget slik at jeg kunne skru inn en skrue hvis jeg skulle skyte uten demper.

 

Ps våpenet slites utrolig mye uten ekstra porting til gassen som blir overflødig pga demperen. Sluttstykket har betydelig høyere fart og hylsene kan drepe :oops:

 

Min virket i ca 40%(altså den ladet om) uten demper og skruen i ekstra protingen :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet hvordan det skal se ut, men jeg trenger mål på hvor og hvordan så jeg får gjort det. Er det virkelig ingen av norges Vepr eiere som er på kammeret om dagen?

 

Heisann, jeg har en Vepr som er kjøpt orginal med demper.

 

Regner med det er disse hullene du spør etter:

 

Veprgasshull1.jpg

 

 

Edit: gikk litt fort dette, men nå kommer resten....

 

På dette bildet ser du hvordan jeg har målt:

 

Veprgasshull2.jpg

 

Som du ser måler jeg fra forkant av siktet. Da får jeg følgende mål: Til første hull (der skruen sitter i) 27 mm, hullet på toppen 38 mm og det siste hullet, på siden, 43 mm.

 

Alle hullene er gjenget med m6 (metrisk 6 mm).

 

Hos meg fulgte det med 2 korte skruer for å sette i de åpne hullene om jeg vil skyte uten demper.

 

Håper dette redder elgjakta.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...