gordon setter Posted September 18, 2009 Share Posted September 18, 2009 Har fått fagsøm i Bardu til å lage en riflesekk av min lill-sport rypesekk. Fagsøm lever mye utstyr til forsvaret i indre troms, og reparerer mye sekker for forsvaret. http://www.fagsom.no/ Ble i hvertfall utrolig fornøyd med sekken, de laget et futteral inne i rommet på sekken, og den er utrolig behagelig å bære med rifla i. Merker ikke at rifla er der. Lill-sport sekken er i seg selv behagelig å bære, sikker mange av dere som har denne fra før. Sekken er laget slik at jeg også kan bruke den uten rifla i, derfor glidelåsen for å lukke lokket når rifla ikke er med. Her er noen bilder med min Sako AI 222 i sekken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
harald_s Posted September 18, 2009 Share Posted September 18, 2009 Den så fin ut. Hvor mye ga du for jobben? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gordon setter Posted September 18, 2009 Author Share Posted September 18, 2009 Har ikke betalt noe for denne jobben så vet ikke hva de blir å ta for det. Fikk gjort arbeidet som en gjentjeneste da han ene som jobber der har lånt en båt mye av meg. Ser forresten at du bor i Tromsø, så hvis du vil ta den nærmere i øyesyn så bare ta kontakt da jeg og bor i Tromsø. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raudnakke Posted September 21, 2009 Share Posted September 21, 2009 Hmmm.. Det der så da vledig bra ut Kanskje en ide å finne frem symaskinen og gjøre det samme med min Bergans "Raudnakke" ? Hva slags stoff har de laget "riflefutteralet" av? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gordon setter Posted September 26, 2009 Author Share Posted September 26, 2009 Vet ikke hva de har laget stoffet av. Går å ringe de å høre da. Er plast på innsiden av stoffet så futteralet er på en måte hardt. Myk plast slik at rifla ligger veldig stødig. Som du ser så er nedre del av futteralet sydd slik at rifla kommer ut fra kroppen (mot rypenettet, ikke inn mot ryggen, siste bildet). Sekken er nydelig å bære med våpnet i. Merker overhodet ikke at det er der....bortsett fra vekt da Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_husby_ Posted September 26, 2009 Share Posted September 26, 2009 Dette er noe å vurdere siden jeg har slitt noen små hull i bunnen av jaktsekken min... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fat_dog86 Posted September 26, 2009 Share Posted September 26, 2009 Husk å sett en tapebit over munninga når du bruker sånn sekk! Hvis ikke kan det bli vanskelig å få børsa nedi sekken ignen etter du har dratt av en smell, om du har vært uforsiktig i snø, myr etc... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gordon setter Posted September 26, 2009 Author Share Posted September 26, 2009 Husk å sett en tapebit over munninga når du bruker sånn sekk! Hvis ikke kan det bli vanskelig å få børsa nedi sekken ignen etter du har dratt av en smell, om du har vært uforsiktig i snø, myr etc... Har brukt slik riflesekk i mange år nå, kjøpte en gjennom jeger hund og våpen engang for lenge siden. Fungere bra den, men savnet mer plass i selve sekken og bedre bære komfort. Bruker å tape munningen om vinteren, men har aldri opplevd noe uhell, men klart man kan skli og falle bakover eller noe, men det kan man med et våpen i nevene og..falle og kjøre muningen i bakken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fat_dog86 Posted September 26, 2009 Share Posted September 26, 2009 Har man børsa i hendene, så har man stortsett kontroll på hvor munninga er hen, og da lettere legger merke til om den dutter borti noe. Men bakpå ræva, så er det farlig lett at den subber borti om en setter seg på huk, går i bratt nedoverbakke etc, uten at en legger merke til det... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gordon setter Posted September 26, 2009 Author Share Posted September 26, 2009 Her er den andre sekken jeg har som denne lill-sportsekken er bygget som mal etter. Fauna heter den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts