Jump to content

Min riflesekk laget av en lill-sport rypesekk


gordon setter

Recommended Posts

Har fått fagsøm i Bardu til å lage en riflesekk av min lill-sport rypesekk.

Fagsøm lever mye utstyr til forsvaret i indre troms, og reparerer mye sekker for forsvaret.

http://www.fagsom.no/

 

Ble i hvertfall utrolig fornøyd med sekken, de laget et futteral inne i rommet på sekken, og den er utrolig behagelig å bære med rifla i. Merker ikke at rifla er der.

Lill-sport sekken er i seg selv behagelig å bære, sikker mange av dere som har denne fra før.

Sekken er laget slik at jeg også kan bruke den uten rifla i, derfor glidelåsen for å lukke lokket når rifla ikke er med.

 

Her er noen bilder med min Sako AI 222 i sekken.

 

normal_003-Redusert.jpg

 

normal_005-Redusert.jpg

 

normal_004-Redusert.jpg

 

normal_007-Redusert.jpg

 

normal_008-Redusert.jpg

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke hva de har laget stoffet av.

Går å ringe de å høre da. Er plast på innsiden av stoffet så futteralet er på en måte hardt.

Myk plast slik at rifla ligger veldig stødig.

 

Som du ser så er nedre del av futteralet sydd slik at rifla kommer ut fra kroppen (mot rypenettet, ikke inn mot ryggen, siste bildet).

Sekken er nydelig å bære med våpnet i. Merker overhodet ikke at det er der....bortsett fra vekt da :P

Link to comment
Share on other sites

Husk å sett en tapebit over munninga når du bruker sånn sekk! Hvis ikke kan det bli vanskelig å få børsa nedi sekken ignen etter du har dratt av en smell, om du har vært uforsiktig i snø, myr etc...

 

Har brukt slik riflesekk i mange år nå, kjøpte en gjennom jeger hund og våpen engang for lenge siden.

Fungere bra den, men savnet mer plass i selve sekken og bedre bære komfort.

Bruker å tape munningen om vinteren, men har aldri opplevd noe uhell, men klart man kan skli og falle bakover eller noe, men det kan man med et våpen i nevene og..falle og kjøre muningen i bakken.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...