Jump to content

Stående fuglehund for allergikere.


Polardego

Recommended Posts

Er du allergiker? Har du vært borti noen av setter rasene??

Har en kompis som reagere som fy på elghunder, men ikke noe på gordon setterne som jeg har hatt.

Skaubjønn her på forumer er og allergisk mot hunder, men vet ikke om han reagerte noe på gordon settern jeg hadde med på vår tur.(Han reagerte i hvertfall kraftig på kombinasjonen rødsprit/ovn :P:P )

Er hunder med mye underpels mange reagerer værst på, men dette er sikkert individuelt fra person til person.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en god kammerat som reagerer på de fleste setterrasene. Han er jaktprøvedommer og en ihuga pointermann med ett stort antall gode pointere på lista. Følgelig reagerer han heller ikke på pointer.

Min sønn regerte kraftig på en labrador som kona mi anskaffet, men har aldri vist tegn til reaksjon på settere, selv om jeg jeg ikke har hundene innomhus.

Ved å gni ansiktet inn i pelsen på hund finner du fort ut om du er allergisk eller ikke. Kona mi har negative resultater på allergitest på hund, men reagerer likevel på mine settere, så det må være store individuelle forskjeller på dette med allergi og hund. Sikkert meste annen allergi også.

På forrige prøvestart kom jeg isnakk med en lege som var spesialist innenfor området allergi, og han kunne fortelle bl.a. at om en var allergiker og utsatte seg for kilder en var allergisk mot, var sjansen for å utvikle astma stor. Han kunne også bekrefte at en godt kunne få allergiske reaksjoner på ting som ikke vistes på tester, noe som ofte medførte problemer med å få medisiner på blå resept.

Jeg vil anbefale deg å bruke litt tid på å finne ut hva du evt. kan tåle før du anskaffer hund.

Lykke til :!:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...