Han fra nord Posted September 2, 2009 Share Posted September 2, 2009 Har ei Winchester enkeltløp hagle med utvendig hane kal. 12 kjøpt mellom 1977-1980 mener jeg. Er det noen som har noen tips om hvilken modell dette kan være gi meg ei tilbakemelding. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
einherje Posted September 2, 2009 Share Posted September 2, 2009 Sikkert en M37. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Han fra nord Posted September 2, 2009 Author Share Posted September 2, 2009 Har noen peiling på hvor sjelden M37 med utvendig hane var i Norge og hva den er verdt i dag? Kvaliteten er meget bra på den enda! Når sluttet de med produksjon av denne hagla! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
M67 Posted September 2, 2009 Share Posted September 2, 2009 M37A med hane og messingavtrekker... Verdien er vel omtrent et søknadsgebyr? En enkel og funksjonell hagle, lett, veldig fin å bære. Alle har full trangboring såvidt jeg vet, mange er saget av rett bak choken. Min har 50cm løp. Grei hagle BORTSETT FRA, at den krever ekstrem oppmerksomhet da en må holde inne avtrekkeren og senke hanen på skarp patron om en bestemmer seg for ikke å skyte, hanen må stå i halvspenn ved bæring, ikke slippes under, for da kan sikrer ikke avtrekkeren tennstemplet. Holdt på å senke båten engang hanen glapp under våte og kalde fingre...Fullt mulig å avfyre uten at mekanismen er i lås.. På grunn av dette er den IMO kun egnet til folk som er over gjennomsnittlig våpenkyndige, og knapt nok det. K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts