Jump to content

Adapter til tofot.


Hennesy

Recommended Posts

Hei.

Skal kjøpe meg ei halv-automat rifle,som eg vil montere min versapod to fot på.

Problemet er at reimfeste er framme og ikkje under som på andre rifla.

Finst det adapter som ein kan kjøpe som gjer det mulig å montere tofoten på eit vetigt vis.

Såg at ein fikk eit adapter som gjekk rundt pipa som ein skrudde fast,men er det nokre bedre alternativ???

Link to comment
Share on other sites

ut ifra beskrivelsen mistenker jeg at det er snakk om en mini14. stemmer det?

 

Jeg har nettopp vært igjennom samme problem, og det endte med at jeg kjøpte et Harris adapter 2A, som jeg monterte lett modifisert.

Det er kun noen få milimeter klaring mellom varmeskjoldet og stokken, så du må forvente litt modding, og det er kjekt med 1stk Dremmel.

 

Slik gjorde jeg det:

 

fant ut hvor på stokken jeg ville ha reimfeste"knappen", og borret hull (borret akkurat så trangt at jeg måtte bruke tang for å skru reimfestebolten gjennom.

Brukte en tynn mutter (ca halvparten så tykk som normalt) på innsiden, og brukte Locktite av den sterke sorten på gjengene.

lot det hele stå og tørke en stund, før jeg tok fram dremmelen, og slipte av nok av skrue og mutter til at varmeskjoldet ikke tok borti.

etterpå la jeg 2komponent epoxy over/rundt mutter/skrue på innsiden, og voila, så har jeg feste til 2foten, med eget reimfeste intakt, som er separat fra tofoten.

 

skal se om jeg får tatt et bilde eller to og lagt ut.

Link to comment
Share on other sites

http://www.midwaynorge.com/apps/eproduc ... mID=851393

highresimage?saleitemid=851393

Borr et hull i fortreet, og monter enn slik en. Såfremt du har nok tomrom inni der til muttra. Gjerne legg på et stykke metall (eller noe anna stivt) på baksida, slik at du kan trekke til med skikkelig moment, uten at fortreet sprekker.

 

EDIT:

Hvis det er snakk om en mini-14, så har vel versapod ett eget feste for bruk på den.

http://www.midwaynorge.com/apps/eproduc ... mID=414254

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...