Jump to content

Ammunisjon i Oslo


OleV

Recommended Posts

Noen tips til hvor jeg får kjøpt ammunisjon(.308) i Oslo? (eller ihvertfall innenfor en 50km kjøretur)

Ser spesielt etter:

Federal Premium Vital Shok (med Barnes Triple Shock X-Bullet, 150 GR)

Winchester Supreme Elite XP3

 

XXL Alnabru og Sandvika, Intersport Bogstaveien, G-Sport i Storgata og Landrø på Lillestrøm (15 min. nord for Oslo) er de jeg kommer på i farta, hvem av de som evt. har den spesifike ammoen du er ute etter vet jeg ikke.

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Noen tips til hvor jeg får kjøpt ammunisjon(.308) i Oslo? (eller ihvertfall innenfor en 50km kjøretur)

Ser spesielt etter:

Federal Premium Vital Shok (med Barnes Triple Shock X-Bullet, 150 GR)

Winchester Supreme Elite XP3

 

XXL Alnabru og Sandvika, Intersport Bogstaveien, G-Sport i Storgata og Landrø på Lillestrøm (15 min. nord for Oslo) er de jeg kommer på i farta, hvem av de som evt. har den spesifike ammoen du er ute etter vet jeg ikke.

 

Eller XXl på Ski :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

@Muflon, enig med deg. Landerø har "alt". Og har de det ikke så skaffer de det. Handler kun der når jeg skal gjøre større kjøp. Ellers er XXl på Ski grei nok den, til sånn småtteri.

Link to comment
Share on other sites

XXL har også et brukbart ammoutvalg i sin nye storbutikk i Sørkedalsveien, rett ved Majorstua stasjon. Landrø har "alt" -- Intersport i Bogstadveien er et rotehus som må ta seg sammen.

 

Har forsåvidt sluttet å handle på Intersport Bogstaveien etter Kai (tror jeg han het) sluttet der, synes ikke det er så trivelig å komme inn i en butikk å oppleve sjefen sjøl slenge kjeft til de ansatte og slikt.

 

Handler for det meste på XXL Alnabru og Landrø og er fornøyd med begge.

Link to comment
Share on other sites

Du seier ikkje kva for ei side av Oslo du er på, men vurder Jaktdepotet i Drammen. Dei brukar vel stort sett å være så mykje billegare enn Landrø at den køyreturen lønnar seg, i alle fall på ladekomponentar. Dei har i alle fall Fedral Premium, men du kan jo ringe først og høyre om dei er utselde.

Link to comment
Share on other sites

@Muflon, enig med deg. Landerø har "alt". Og har de det ikke så skaffer de det.

 

Mja, det har de vel strengt tatt ikke, og skaffetiden telles i måneder, kanskje år. ikke dager og uker.

Jeg har feks prøvd å få kjøpt american eagle hulspiss i .223rem, og det hverken har de, eller klarer å skaffe.

enkelte der oppe burde ta seg et kundeseervicekurs også.

 

XXL alnabru har super kundeservice, men lider under et innkjøpsregime sentralt, som suger basketballer gjennom sugerør.

 

og intersport Bogstadveien må som andre har påpekt her skjerpe seg. Det ser mer ut som et dårlig organisert laglokale etter innbrudd, enn en butikk.

Hyggelige er de dog.

Link to comment
Share on other sites

Selv syns jeg xxl har bra utvalg på ammo i forskjellige kalibere, men helt ræva utvalg på kuler og merker innen forskjellige kalibrene. jeg syns også kunnskaps nivået på enkelte ansatte er dårlig. selv handler jeg enten på winge våpen eller rygge våpen. men dette blir kansje fort litt langt for deg.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...