Jump to content

Erma ESP 85 i .32 s&w long


.30 Herrett

Recommended Posts

Jeg husker at jeg så på en slik for mange år siden da det var på tide å kjøpe de første pistolene. Det første som slo meg var at både siktelinje og kjernelinje var veldig høye. Helhetsinntrykket var heller ikke 100% for min del. Smaken er jo som baken, men personlig ville jeg ha valgt noe annet.

 

Men dersom du kan få prøvd den, gjør det. Det kan jo tenkes at du liker den og at den passer deg bra. Og da gjør du sikkert et godt kjøp.

Link to comment
Share on other sites

Har desverre ikke noen tilgjengelig her i området, så jeg får ikke prøveholdt en. Men den ser jo grei ut.

 

Virker ikke som at det er så mange som bruker de lenger, kanskje det du nevner ang. siktelinje og kjernelinje.

 

Kanskje jeg får se etter en Domino/fas 603, sånn at jeg har et matchende par. Veldig fornøyd med den 602 jeg har.

Link to comment
Share on other sites

Var endel borti de pistolene der da jeg var bransjetilknyttet for 15+ år siden. Teknisk sett helt OK, men når du er vant til en FAS vil du nok kanskje oppleve den som litt "simpel" i utførelsen. De solgte bra, kanskje ikke så rart da de hadde mulighet for fin/grov-konvertering til rundt halve prisen av en GSP. Hvis den har det skjeftet som er avbildet er den også grei å skyte svakeste hånd med (bruker selv en S&W Mod. 52 til grovfelt av samme grunn).

Men, som Domino er inne på, ingenting erstatter å få våpenet i hendene og prøve det på banen når du skal avgjøre om det er det rette for deg. Pistolen fungerer greit og har bra presisjon. Kan ikke huske at vi hadde reklamasjoner på dem heller.

Link to comment
Share on other sites

Nå for tiden heter jo stillingen "stående med en hånd", så han står jo fritt til å skyte med "fremmedhanda" dersom han ønsker det. :lol:

 

For øvrig skyter jeg grovfelt med FAS 603 og har bare gode erfaringer med det. Sist helg hadde jeg 102p av 103 oppnåelige, og den ene bommen var ikke FASen sin feil. Sats på "a matching pair" du, det funker i alle fall bra for meg!

Link to comment
Share on other sites

Du skyter tydeligvis langt bedre enn jeg gjør :D

 

Og jeg skal på ingen måte protestere på at FAS 603 er en bedre pistol enn ESP-85, men jeg tror kanskje du må grave litt dypere i lommeboken...

For min egen del kommer all pistolskyting litt i skyggen av hjortejakt i disse dager.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...