Jump to content

Trøbbel med Dillon 650


Magnus

Recommended Posts

650'n min kaster ikke ut patronene som før.

Noen som har noen clues rundt det?

 

Jeg sølte en hel masse krutt ned på hylseholder skiva, så jeg skrudde av denne og gjorde rent, hadde på litt fett på undersiden og monterte sammen igjen. Og etter det er den litt kødden da jeg kjører spaken opp. gjør jeg det hardt og brutalt går det, men da har det en tendens til å sprute litt krutt, så jeg tar det litt pent liksom tar tak i den hylsa jeg skal sette kula i og da stopper den liksom opp på utkastet...

 

Også den som har fungert feilfritt i mange år da :(

Er oppsatt i .40sw

Link to comment
Share on other sites

I følge bruksanvisningen skal hylseholderplata på 650'en justeres så den går veldig tregt. Jeg justerte min som jeg alltid hadde gjort med 550'en, og opplevde det samme som deg, pluss masse annet krøll. Måtte da krype til korset og lese bruksanvisningen, justerte den så det ikke er omtrent noen slark, dvs at den indekserer tregt, og da gikk det veldig mye bedre.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hadde et likedan problem en gang, tok av lengden på skruen hvor sette stempelet sitter, ørlite og fikk løst problemet, men fant ut seinere at jeg også kunne ha fikset det anderledes, men hvordan husker jeg ikke :oops: Les manualen nøye, kanskje noe står der, eller gå inn på Dillon sine sider om problem løsning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...