Jump to content

Hvilken Taurus revolver?


istmus

Recommended Posts

Jeg har kjøpt en Taurus 357 revolver, godt brukt. Den er DA/SA, men tidligere eier har filt ned hanen slik at den kun kan brukes i DA-mode. Jeg vil gjerne ha en ny hane slik at jeg kan bruke den i SA også, men min bøssemaker kan ikke finne ut hvilken modell det er slik at han får bestilt hanen. Jeg ringte Taurus USA, men de hadde ikke dette serienummeret i sine registre.

Jeg har sendt en mail til Taurus Brasil, men ikke fått noe svar.

 

Noen som kan hjelpe meg? Revolveren er i rustfri utførelse, 6-skudd tønne, 6 tommers løp. Serienummer er 5246207.

 

Mvh Istmus

Link to comment
Share on other sites

De modellene jeg kommer på i farten het noe sånn som M669, M66 og M608. Disse ble det solgt en del av på 90-tallet og var alle i .357, men noen hadde 7 skudds sylinder. Noen ble produsert med rekylbrems, men disse tror jeg ikke det ble solgt særlig mange av i Norge.

Link to comment
Share on other sites

Til Ope.

 

Det er hos Sarpsborg Våpen Taurusen er nå, men han hadde aldri sett denne modellen før, den er fra før han begynte å håndtere Tauruser. Hanen er ikke lik noen av de han har liggende, det er der prblemet ligger, finne den rette hanen.

 

Til Malle; Takk for tipsene!

 

Istmus

Link to comment
Share on other sites

Hei Gringo!

Jeg prøvde linken til Taurus USA men det registreringsnummeret hadde de ikke. Deretter ringte jeg over, og fikk bekreftet at denne revolveren var eldre enn det de hadde oversikt over, dvs fra før Taurus USA ble opprettet. Jeg skal prøve den andre linken din. Jeg har også sendt en mail til Taurus Brasil, men den har jeg ikke fått noe svar på.

 

Taurusen min har et nydelig avtrekk, og den er faktisk presis, så det er ikke problemet. Tidligere eier skjøt felt med denne og hadde ikke bruk for SA, men jeg skyter bane og da vil jeg helst ha SA.

 

Ha en fortsatt god dag!

 

Istmus

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...