Jump to content

tungvint å kjøpe halvauto?


landrover

Recommended Posts

Hei godtfolk

 

Jeg skal gå til innkjøp av ny halvauto hagle.

 

I min ideelle drømmeverden burde det kunne gjøres i denne rekkefølgen: 1. Søk om kjøp av hagle i kal.12 2. gå i butikk og kjøpe.

 

slik jeg forstår det må det gjøres slik: 1. finn ei hagle du har lyst på. 2: søk spesifikt om kjøp av "pizza" hagle, modell "ferrari", løpslengde 65cm. 3. vent i tre uker på godkjenning 4. oppsøk forretningen hvor du først så drømmehagla og kryss fingrene for at den fortsatt er å oppdrive, evnt bestille opp fra importør (alt i alt kan en regne med å få sin nye hagle iløpet av 2-3mnd?!)

 

Har jeg forstått det riktig? Jeg er kanskje over middels negativ nå, men med et hode som svirrer mellom 4-5 forskjellige hagler jeg vil ha, ville det vært ypperlig å sitte med en godkjent "haglesøknad" i hånda,for så å gå i butikken og kjøpe med en gang jeg har bestemt meg.. for det var vell slik det ble gjort da jeg kjøpte min s/s en gang sent på 90-tallet...?

Link to comment
Share on other sites

Det kan nok stemme landrover.

Her om dagen søkte jeg på en halvauto-hagle til. Førte på Hagle kal 12 og haket av for halvautomatisk i søknaden. Det gikk noen dager og jeg fikk søknaden i retur fra politiet med beskjed om å føre på løpslengde, fabrikkmerke og modellbetegnelse. :roll:

Link to comment
Share on other sites

du kan jo skaffe så mange godkjenninger du vill på halvauto du kan jo søke på 10-12 halvautoer å bruke det som en søknad du betaler kun for en og resten blir makulert på politikammeret når du har bestemt deg for hagle.

så lever inn søknader for de aktuelle haglene og vent på godkjenning (her på snåsa tar det 5min :D ) i mellomtiden (1-3uker)

bestemmer du deg for hagle og reserverer den til våpenforhandeler og får den på prøve så enklet er det! i vertfall i Ntrøndelag :D:D:D

Link to comment
Share on other sites

du kan jo skaffe så mange godkjenninger du vill på halvauto du kan jo søke på 10-12 halvautoer å bruke det som en søknad du betaler kun for en og resten blir makulert på politikammeret når du har bestemt deg for hagle.

så lever inn søknader for de aktuelle haglene og vent på godkjenning (her på snåsa tar det 5min :D ) i mellomtiden (1-3uker)

bestemmer du deg for hagle og reserverer den til våpenforhandeler og får den på prøve så enklet er det! i vertfall i Ntrøndelag :D:D:D

 

Jeg har vanskelig for å tro at onkel politi er det interessert i å godkjenne 10-12 halvautoer på en og samme person...

Link to comment
Share on other sites

Foreslår følgende prosedyre:

 

1: Søk på halvauto hagle merke "Pizza" type "Ferrari" løpslengde 65 cm, kaliber 12

2: Når du finn den hagla du vil kjøpe, få butikken til å ringe våpenkontoret, samtalen kan være noke som dette: "Har en kunde her, Landrover, som har godkjent søknad for Pizza Ferrari 65cm kaliber 12, og så lurte han på om vi kunne endre dette til å være Lasagne Bugatti 71 cm, også kaliber 12... ja ja... våpenkort nr 2001-567890, søknadnr 2009-1234... hm... hm... OK, takk skal du ha!" , og så spaserer du ut butikken med din nye Lasagne Bugatti.

 

Sannsynlegvis vil dette gå heilt greit, har ikkje gjort dette med hagle sjølv, men kjøpte halvauto salongrifle for jaktbruk på søknad godkjent for manuell salongrifle ikkje til jaktbruk, og det gjekk glatt gjennom.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...