Jump to content

Icom radio


Cameron

Recommended Posts

  • 4 weeks later...
Er det noen som vet hvor langt ned batterispenningen kan synke før den ikke holder en dag i skogen ved normalt bruk?

Tallene har jeg ikke, men det er en viss forskjell på type batterier. Har du Nickel-Metallhybrid (NiMh-batteri) så synker spenningskurven ganske jevnt fra fulladet til utladet. Lithium-ion (Li-ion-batteri) bevarer spenninga nesten på topp lenge, før det bratt stuper til utladet.

 

Li-ion regnes som de beste batteriene av de to typene, ikke minst fordi de tåler klattlading (lading før de er helt tomme), noe NiMh ikke bør utsettes for.

Link to comment
Share on other sites

Radioen har mange flere funksjoner en du vet om, du trenger bare riktig software.

 

Kan du si noe om hva som skal til for å få installert en type "riktig software"? Er det lovlig å modifisere denne typen radioer?

Link to comment
Share on other sites

Radioen har mange flere funksjoner en du vet om, du trenger bare riktig software.

 

Kan du si noe om hva som skal til for å få installert en type "riktig software"? Er det lovlig å modifisere denne typen radioer?

 

 

Hva som er lovlig å ikke skal jeg ikke uttale meg om. Radioene blir modifisert hos importøren før de selges til forhandler.

 

For å få tilgang til alle funksjonene må du ha datakabel og "riktig" program fra leverandør.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Låner denne tråden litt.

Jeg har en f3022 som jeg er stor fornøyd med, men nå i helga røyk lang antena av når jeg gikk med hund, har kjøpt ny men lurer på om det er noen andre lange antener å få taki som ikke er så stive?

 

Den biten som er igjen ser det ut som det er et tretthetsbrudd litt nede i gummihylsa ved tilkopling. Den orginale er så veldig stiv og jeg kunne likt og hatt en som er mykere for da får en ikke "piske slagene" da antena hekter seg borti kvist og den blir lettere å stikke opp av jakka da radioen er i innerlomma.

 

Er det noen som har forslag/tips om dette?

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Har brukt denne radioen i 2 sesonger med elgjakt.

 

Når det gjelder batteriet så må jeg vel si at det er meget bra. Pleier og ladde opp radioen etter 3 dagers bruk. Har kjørt den helt tom 1 gang og det tok 5 dager med jakt, men den begynner og automatisk stille ned sendeeffekten før den blir helt tom samt at den maser en del. (varsler lite strøm)

 

Sende og mottaking er nok helt standard. Har ikke merket at den er noe bedre en andre. Den henger litt etter de beste radioene, men ikke slik at du blir merkbart plaget. Det som derimot skiller seg litt ut i vårt lag er at vi som har Icom hører hverandre mye bedre en når det blir blanding av typer radio. Akkurat som om de favoriserer seg selv :roll:

 

Radioen er garantert en av de mest robuste i sin prisklasse. Har ikke den helt store oppgitte vanntettheten, men litt regn og frostkondens har ikke vært noe problem til nå.

 

Radioen er enkelt utformet og har kun de funksjonene du trenger. Jeg liker også at tilkoblingene er på siden slik at vann ikke kann renne rett ned og inn i radioen.

 

Løp og kjøp.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...