Jump to content

Import av kuler og hylser til vinteren,trenger hjelp!


jaktfall

Recommended Posts

Har planer om å ta inn et parti med kuler og hylser til vinteren.

Men, hva skal man satse på?

Noen forslag på de kuler og hylser de gjerne så at det ble litt "kampanjepriser" på ? :wink:

Kaliber/grains som blir nevnt oftest vil da bli de slag man leverer søknad på først.

Interessen blandt dere ladere har vært stor mtp spørsmål om import, så da får man prøve...

Har IKKE peiling på lading, har derfor innsett at kuler og hylser passer meg bedre enn dier,presser og annet 8)

 

Jegerhilsen Bjørnar/ Bransjetilknyttet.

Link to comment
Share on other sites

Kuler i .224 (til de aller fleste .22-våpen) og .30 (eks .308 og 30-06 pluss flere til) er blant de mest populære tenker jeg. De går jo i mange forskjellige kalibre. I småkalibrene går det gjerne i varmintkuler og litt tyngre blyspisskuler, samt at mange jakter med helmantel (liker Lapua 55 grs fmj etter en tur på skytebanen i går!), så feks V-max og Berger, samt feks Norma 62 grs blyspiss og 55 grs Oryx kan vel være eksempler på .224. Kulevekter fra 40 - 75 grs er vanlige. I .308 vet jeg ikke helt hva som er mest populært, men Oryx og Nosler har jeg da hørt om! Fra 150 grs til 200. 6,5-kuler er også en idè å ta med. Kanskje 7 mm og. Er endel med kombier i 7x57, samt med rifler i 7 mm.

 

Hylser i .222, .223, 22-250, .308 og 30-06, samt 6,5x55 (og sikkert noen til) er de vanligste kalibrene man finner på skytebanen og i skogen. Merker er jeg nok litt usikker på, men billige amerikanske hylser kan være greit, som feks Remington. Norma og Lapua har bra hylser, men de er i utgangspunktet en del dyrere.

 

Noe av det ovennevnte kan jo være en grei start!

 

Tror ikke det er så dumt å begynne med de mer populære kulene og hylsene. Har man massevis av "rart" som få folk bruker, vil nok en del av det ligge lenge på lager.

 

Skulle ikke forundre meg mye om jeg kommer til å handle litt etter hvert!

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Enfornuftig person, det er det du er! :D

 

Kuler:

 

Hornady V-max i .22 og .30 kalibrene.

Nosler Accubond i samme kalibre.

Nosler Balistic Tip, samme kalibre.

 

Hylser:

 

Winchester, eneste merket du trenger å ta inn i mine øyne. Meget gode hylser, til en billig penge. Kalibre: 6,5x55 - 308 Winchester - 30 06.

 

Dersom prisene slår hjemmelading.no og du sender med posten, så har du en potensiell større kunde ved meg. (Kjøper for en del tusen iløpet av året da jeg lader til 7 personer)

Link to comment
Share on other sites

Den avtalen vi har dreier seg mer eller mindre om det meste som finnes både i merker og grains.

Ser ut til at de har det meste.

Eksempler på hva som blir skaffevare:

Lapua

Norma

Barnes

Speer

Berger

Berry

HRN

Magtec

Mo

NSL

PRVI

REM

Swift

Trophy 30

WIN

 

Hva anser dere er "normalt" å forvente i snittbestilling?

Er det Amerikanske varer du vil impotere??
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...