Jump to content

Lading 223 Rem for AR15


dartvidar

Recommended Posts

Hei

Er det noen som skyter praktisk rifle med AR15 som lader selv? Jeg har en Bushaster jeg skal begynne og lade ammo til.

Er det noen som har en bra oppskrift på kuler og krutt som passer til min Bushmaster?

 

Hvor får jeg kjøpt billigst kuler, hylser og krutt og tennheter til 223 rem?

Link to comment
Share on other sites

Hva som går bra i di børse må du finne ut av selv. Ladedata finner du på www.lapua.com

Kuler og hylser finner du mye billig på www.hjemmelading.no krutt har stortsett samem pris uanett hvor du kjøper så da kjøper du der du finner det kruttet du skal bruke N130-135 avhengig av kule typen/vekta du skal bruke...

 

Lykketil i hjemmeladerens rike :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker i utgangspunktet mye plukkehylser, du kan regne med ganske mye tap av hylser i forbindelse med praktisk skyting, så ihvertfall for min del gidder jeg ikke bruke mye penger på hylser da det er lite sannsynlig at jeg får igjen kostnaden i form av mange gangers gjenbruk av hylsene... :wink:

 

Tapsprosent på hylser for min del regner jeg til å være ca 50% på trening og opp mot 100% ved konkuranser....

Link to comment
Share on other sites

Hva som går bra i di børse må du finne ut av selv. Ladedata finner du på www.lapua.com

Kuler og hylser finner du mye billig på www.hjemmelading.no krutt har stortsett samem pris uanett hvor du kjøper så da kjøper du der du finner det kruttet du skal bruke N130-135 avhengig av kule typen/vekta du skal bruke...

 

Lykketil i hjemmeladerens rike :mrgreen:

 

Hvilken kule type og vekt annbefales for 223 Rem til praktisk skyting med AR15??

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...