Jump to content

"Åpent" klubbstevne Nidaros Benkskytterklubb.


338RUM

Recommended Posts

Hei igjen alle understimulerte benke/langholdsskyttere.

 

Vi i Nidaros Benkeskytterklubb planlegger å arrangere "åpent" mesterskap om klubbens vandrepokal

Lørdag 5. og Søndag 6. September på Nidaros Skytterlag sin bane, ved Jonsvatnet, utenfor Trondheim.

Årets utgave blir litt spesiell idet vi planlegger:

 

Poengstevne på Lørdag.

Det skytes på poengskiver på 100-200 og 300 meter.

10 tellende skudd pr.hold (totalt 30 skudd), men det bør planlegges å ta med plenty innskytningsskudd.

 

500 metersskyting på Søndag.

3 serier av 10 tellende skudd (pluss allt av nødvendig innskytningsskudd).

 

Idet dette er ett klubbmesterskap, vil eneste premiering være æren av å få sitt navn gravert på klubbens vandrepokal.

Dette krever selvfølgelig medlemskap i klubben.

Ikkemedlemmer får selvfølgelig delta, men skulle ett ikkemedlem vinne vil premieringen bli i krutt.

 

Tar sikte på lett matservering på både Lørdag og Søndag (Trøndersodd med kakskiv)

 

Deltageravgift 50 kroner pr.dag.

 

Interesserte må melde ifra til meg før den 1. September.

Enten her via PM, eller på mail: tor.bang.haagensen@ntebb.no

 

Vel møtt.

Link to comment
Share on other sites

M67:

 

Det er ved sånne høve at man plasserer legemet i et fly eller på toget og forflytter seg tilbake til midten av kongeriket.

To netter på hotell får du billig gjennom coop-avtalen, men man må være litt raskt ute. Klubben har rom til ladeutstyr, og ei presse kan vi nok få satt om om det er noen som ikke kjører håndholdt.

 

mvh Osse

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Så var første etappe i klubbmesterskapet unnagjort.

Lørdagens poengskyting avviklet med 10 deltagere.

For de uinnvidde består skytingen av 10 tellende skudd på henholdsvis 100 - 200 - 300 meter.

Her var rifler i mildt sagt alle varianter.

Bare fra husken....

2 Sauer 200 str-er i 6,5x55

Hova i 6,5x47

Grøtan spesial.....(den med norgesrekorden på 500 meter)

Flere lettere :roll::wink: moddette Rem-700

Ei Whicita kasse

En Tikka T-3

Og en Svensk 1900.

Og "Jackass" var med... :!:

Ganske så variert redskap med andre ord.

Masse god skyting, og tildels enda bedre skryting/lyging... :wink:

 

Resultat listen ble som følger:

Nr 01: 98 - 95 - 98 = 291 poeng Einar Trondsen.

nr 02: 99 - 95 - 96 = 290 poeng Geir Grøtan

nr 02: 97 - 98 - 95 = 290 poeng Tor Bang Haagensen

nr 04: 98 - 97 - 94 = 289 poeng Knut Inge Olsen

nr 05: 99 - 92 - 93 = 284 poeng Kåre Inge Viken

nr 06: 97 - 89 - 96 = 282 poeng Olav Risstad

nr 07: 98 - 91 - 92 = 281 poeng Frode Knutsen

nr 08: 94 - 91 - 90 = 275 poeng Arne Årvåg

nr 09: 99 - 79 - 89 = 267 poeng Krister Bertilsson

nr 10: 89 - 79 - 90 = 258 poeng Olav Rygvold

 

Masse god skyting. Kan opplyse om at det var opptil flere som ble "tatt på fersken" av vinden på både 200 og 300 metersholdet.

Einar (vinneren) holdt hodet kaldt på 300 metersholdet, etter å ha blitt litt "overrasket" av vindskifte på 200 meteren.

Leverte en utrolig fin samling på 10 skudden på 300 meteren, og dro dermed seieren iland. Gratulerer så masse til Einar og "Jackass", en mildt sagt spesiell kombinasjon med flere banebrytende nyvinninger........( se bilder nedenfor)

 

Her er litt bildemateriale fra denne første etappen av klubbmesterskapet, mere kommer imorgen etter 500 meter gruppeskytingen.

 

normal_007%7E0.jpg

Vinner børsa "Jackass" !! Gratulerer Einar.

 

normal_011%7E0.jpg

Hvem iallverden trenger en SEB rest!?! :shock:

 

normal_015.jpg

En skal ikke ha sollys inn på siktet....BASTA!! Ergo gjør en noe med det....her er Einar's løsning... 8)

 

normal_019.jpg

Litt sosialisering etter stevnet.

 

normal_022%7E0.jpg

Feler "nyvinninger" ble presentert på dagens stevne. Her har undertegnede klart å slå ihjel opptil flere timer på forrige offshoretur.

 

normal_023.jpg

Min selvkonstruerte pussestøtte.

 

Allt i allt en toppers dag på banen.

Link to comment
Share on other sites

Om hotell og våpen: Vi har med notestativ og bærer det rundt sammen med kofferten med trombone :D:D

 

Helt seriøst, aldri vært noe problem, men bolten må selvsagt tas med rundt om børsa ligger på rommet.

 

Gratulerer Einar Alias, det var godt gjort å hente inn alt på 300metern. I morra blir det skummelt på 500...

Link to comment
Share on other sites

Hatten av bokker og gratulerer alias denne smakte vel bra :mrgreen: - :twisted: Duuu har så rett osse. Vi skal få ned gapet på alias uansett hvem som gjør det .:twisted:

Og jeg retter en takk til deg osse som hadde med deg brakecleen slik at jeg fikk fullføre(fylte kammer og låskasse med 540 da jeg skulle ta ut en skarp en)

Vel møtt i morgen og jeg skal huske på og ta med mesterpokalen til morgendagens mester :roll:

Link to comment
Share on other sites

kofferten med trombone

:lol: En kamerat av meg har faktisk en veldig liten og nett riflekoffert med en trompet og "Yamaha professional instruments" (eller professional Trumpets, eller noe sånt..) over hele ene siden. Inni bor en Sauer 202T.

 

Største problemet er nå uansett å skulle reise landet på langs for å bli slått ned i støvlene.

 

"Jackass" er jo en typisk "Heavy Gun", første gang jeg ser her i Norge. Veldig bra! Men hva med å legge ut bilder av skivene, slik at en kan få et inntrykk av skytinga? Ikke alle som har størrelsen på BR poengsskivene i hodet?

 

K

Link to comment
Share on other sites

Da er andre etappe i Nidaros Benkskytterklubb sitt åpne klubbstevne unnagjort.

Det var (hele :shock: ) 8 medlemmer som stillte til dyst.

Forholdene var ikke så aller verst på morgenen, litt men stabil vind, men utover dagen økte den på litt, og på tredje skyting var det opptil flere som fikk seg noen overraskelser.

Men summa sumarum, nok en trivelig dag på banen sammen med trivelige skyttere........men vi skulle så gjærne vært noen flere!

 

Resultater:

Nr 01: Tor Bang Haagensen average: 105mm

nr 02: Knut Inge Olsen " : 117mm

nr 03: Geir Grøtan " : 125mm

nr 04: Olav Risstad " : 128mm

nr 05: Einar Trondsen " : 137mm

nr 06: Frode Knutsen " : 141mm

nr 07: Krister Bertilsson " : 188mm

nr 08: Arne Årvåg " : 218mm.

 

Stevnets minste gruppe hadde Knut Inge Olsen med 74mm på 10 skudd i andre serien.

 

Her kommer litt fotodokumentasjon fra dagens skyting:

normal_004%7E1.jpg

Ser ut til at Einar startet en ny trend med solskjerming på Lørdag.

 

normal_014%7E0.jpg

Her er det Geir som rigger til sin solskjerming.......sjekk "bremmen"på capsen!! :shock:

 

normal_011%7E1.jpg

"Osse" pusser imellom seriene.

 

normal_006%7E0.jpg

Geirs "fighting face"......Arne sitter i bakgrunnen..........og humrer... :wink:

 

normal_026.jpg

Det ble etterlyst bilder av skiver, her er stevnets minste gruppe.

 

normal_025%7E0.jpg

"Osse" med skiven med beste/minste gruppe.

 

normal_021%7E0.jpg

Klubbmester 2009 med vandrepokalen. Glad, faktisk meget glad. Trodde "toget" var gått etter serie 2.

 

normal_029%7E0.jpg

Deltagerene på Nidaros Benkskytterklubb's klubbstevne 2009.

 

Takker til samtlige.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Kommer det noen oversikt over utstyr brukt? Alltid intr. å se - spesiellt når man strekker seg ut mot 500 meter, og over. :)

 

Fikk tilsendt liste av Osse, pluss at jeg har fyllt på med noe data.

Dette blir litt etter "husken", så skulle det være noen graverende feil får dere kontakte meg så skal jeg rette det opp i ettertid.

Okke som her er "utstyrslisten":

 

Einar Trondsen; Barnard kasse, Krieger pipe, 6,5x284 MinSin, Scenar 9 gram, Burris 8-32X

Geir Grøtan; IRG kasse, Krieger pipe, 6,5x47 Lapua, Scenar 123 grains, Leupold 40x45

Tor Bang Haagensen, Remington 700, 6mm BR, Krieger pipe, 107 grains Sierra moly, Leupold 40x45

Knut Inge Olsen, Howa M1500, 6,5x47 PTG, Border pipe, 123 grains Sierra, Weaver T-36

Kåre Inge Viken; Wichita kasse, 6mm BR, Border pipe, Berger 105 kule, Nightforce kikkert

Olav Risstad, Sauer STR, 6,5x55

Frode Knutsen; Remington 700, 243Win, Border pipe, 115 grains D-Tac, Leupold 40x45

Arne Årvåg; Sauer STR, 6,5x55

Krister Bertilsson; CG 1900, 6,5x47, Lothar Walter pipe, 123 grains Sierra, Leupold 40x45

Olav Rygvold; Tikka T-3 Super H Varmint. 223 Rem.

 

Om det skulle være av interesse:

Min laderesept består av:

6mm Norma Br.

Lapua Hylse, trimmet, sortert på vekt, neckseizet, halsfrest og hettelommefrest.

Sierra 107 grs. molly kule.

Satt inn i bommene (2 streker ut etter berøring på Redding comp dien)

N-550 - 33 grs - 870 m/sek i mitt løp (som er laaaangt).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...