Jump to content

Justere avtrekk Anschûtz


ko-stens

Recommended Posts

har en Anschûtz 1416 .22 fra sånn ca midt på åttitallet i skapet. Utrolig fin børse, med utrolig presisjon, men akk for et avtrekk. Det er ganske mye kryp (ca en cm "dødgang" uten motstand, før skuddet går. Veldig lett avtrekk, så det er jo bra det, men en kan vel ikke akkurat kalle det direkte. Er dette noe jeg klarer å justere sjøl? I så fall, hvordan?

Link to comment
Share on other sites

Det var veldig enkelt å justere mitt avtrekk. Hvis eg huskar rett så gjorde eg det slik:

 

1. Demonter stokken (berre 2 skruar)

2. Ta ladegrep slik at tennstempelet er spent. (No passar det bra å sjekke at kammeret er tomt.)

3. På sida av avtrekket er det ein liten skrue. Skru den inn til tennstempelet går inn med et klikk. Skru skruen ut igjen ein kvart omdreining.

4. No bør avtrekket ha ganske lite kryp. Spenn opp tennstempelet igjen og ta ein del veldig raske ladegrep og sjekk at ikkje tennstempelet går inn. Hvis tennstempelet går inn må du skru skruen lenger ut igjen.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det kan nok variere alt etter ka for eit avtrekk ein har. Eg veit ikkje ka for ein modell det er men eg har eit direkte avtrekk (ikkje 2 stegs match avtrekk). Eg har ein skrue som ein når frå avrekkerbøylen som justerer vekta, men for å justere inngrep måtte eg av med stokken.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...