Jump to content

Swift Scirocco - Ladedata


Finskstøver

Recommended Posts

Artig. Fikk en bukk selv på mandag. Brukte .222, med hastighet 800-850, og resultatet var bra. Kula lå mot baksida av skinnet. Noe blodslått kjøtt, om ikke avskrekkende, men nok til at jeg begynte å fundere på hvordan jeg kunne "kalibrere" .308 for bruk på rådyr. Scirocco II kan være et gyldent alternativ. Er derfor VELDIG spent på hva du finner ut. Gi tilbakemelding når du har fått målt!

Link to comment
Share on other sites

Har nu vært ute og testet. Skjøt på 300m og trengte 16 klikk/8 MOA (1/2 MOA-klikk) ut dit.

 

Ifølge QL skulle ladningen gitt rundt 760ms,

men når alle variabler er matet inn i PCB får jeg 710ms som reell utgangshastighet.

 

 

Her blir det å fylle på med krutt til tennhetter forsvinner og bolt må slås opp med hammer. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Skjøt en bukk på 185m med 150 grains Swift Scirocco II på mandag.

Vet ikke om du vil ha tilbakemeldinger på Scirocco eller Scirocco II,

men bukken gikk rett i bakken på mandag iallefall. Bevegde seg ikke en centimeter.

 

Edit: Brukte 308.

Hvor mye krutt skal jeg bruke ved lading av 150 grains swift scirocco II i cal. 308. kruttet jeg har er norma 201 og geværet er en kongsbergmauser, jeg tror at det er 1 til 10 stigning. Og hvor lang bør patronen være?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...