Jump to content

Spørsmål om Zeiss Conquest 3.5-10x50


M17

Recommended Posts

Nå blir det slik at jeg trolig kjøper et Zeiss Conquest 3.5-10x50 kikkertsikte. Er det kun forstørrelsen som skiller dette fra 3-9x50? Synes prisfoskjellen er litt vel stor for 1/2x ekstra forstørrelse.

Er det noen som vet linemålene? Tenkte jeg skulle kjøpe linsebeskyttelser(Buttler Creek).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da jeg omtrent er i samme "grublemodus" som trådstarter her drar jeg opp igjen denne tråden!

 

Har en kikkert jeg ikke blir fortrolig med, og fant Zeiss Conquest til fantastiske priser hos www.sportsbutikken.no

Hadde egentlig lyst på en kikkert med minst 10x forstørring, men er det verd prisen å gå opp fra 3-9x50 til 4,5-14x50?

Der skiller 2000kr :?

Er der noen forskjell i kvaliteten på disse to eller er det kun forstørrelsen man betaler for?

 

Noen som har erfaring med å handle Zeiss fra sportsbutikken?

Blir litt skeptisk når de kan være SÅ mye billigere enn alle andre aktører i landet... :oops:

Link to comment
Share on other sites

Hadde en Conquest 3,5-10x50 på en Ruger No1.

Brukte den på hjortejakt et par år før den og Rugeren ble solgt.

Var godt førnøyd med den.

 

Har ikke hatt 3-9x50 ,men en 3-9x40, og den var ihvertfall mye mer nøye på øyeplasseringen enn 3,5-10x50.

Hva prisforskjellen består i vet jeg ikke, men som sagt opplevde jeg 3,5-10x50 som et absolutt brukbart sikte.

Link to comment
Share on other sites

Det er øyeplasseringen som er for kinkig på min kikkert idag.

På 10x er det svært lite som skal til før kantene blir veldig ulkare å tåkete :-(

Den har 42åpning, så jeg vil nok ha en med minst 50.

Har vel kanskje ikke ruk for mer enn 9x forstørrelse, men så liker jeg godt å skyte på litt lange hold innimellom.

Som trening, selvsagt!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...