Jump to content

Trimmelengde 44 Magnum


LabRat

Recommended Posts

Hei,

 

Tenkte eg skulle gå gjennom nokre av hylsene mine for å klargjere litt.

Nokon som kan fortelle meg kva som er korrekt trimmelengde og maks lenge på 44 mag ?

Ladeboken seier trimmelenge på 32,6mm, men ingen av mine hylser er så lange.

VV sin ladetabell seier 32,4 ? Kven skal eg stole på ? ( sjølv om eg har ein mistanke )

 

Er det og nokon plass eg vil finne desse verdiane med absolutt sikkerhet ?

 

Takker.

Link to comment
Share on other sites

poenget er vel å ikke komme over makslengde. skal alle hylsene trimmes til samme lengde, bør ikke denne lengden bli for kort, men om mange av hylsene er korte blir det da mye "vark". du kan jo prøve LEE sin trimmer, der er lengden gitt. har desverre ikke LEE trimmeren i 44mag, så jeg kan ikke gi deg noe mål, men det er kanskje noen andre som kan?

Link to comment
Share on other sites

Ser den, men når eg først tek jobben med trimming pleier eg å sette dei nær eller på trimmelengde slik at det tek ei stund før dei når maks igjen.

Men med ladeboken sin trimmelengde var jo alle for korte i utgangspunktet.. var i grunn derfor eg lurte.

Link to comment
Share on other sites

Nå er ikke trim lengden i seg selv så nøye. Trimmer skjelden 44 mag, da jeg ikke har opplevd nevneverdig variasjon og endring på de jeg har. I 357 derimot har jeg trimmet en del, da trykket i FA (med silhuett ladninger) ligger mellom 50 og 80% høyere en standard trykk, Jeg har også en ekstremt hard krymp. Denne kombinasjonen gjør at hylsene blir lenger.

Jeg prøver normalt å holde hylselengden innenfor +/- .05mm, for å ha jevnest mulig krymp og hastighet. Starline 357 hylsene ligger etter min erfaring mellom 32,4 og 32,5 mm. Når jeg trimmer, er det til 32,4. Nye hylser som er kortere enn 32,4, blir satt til side og lenger enn 32,5 blir trimmet.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Jeg kjøpte Lee sitt trimm verktøy for hylser. Dette var genialt for trimming av hylser til rett lengde. Har også opplevet at .44 mag hylsene ikke blir noe lenger eller går ut over trimm lengde, mens .357 mag strekker seg fort på lengden. Opplevde at noen hylser hadde strukket seg til hele 33.4 mm. Som nesten er 1 mm lenger en trimm lengde.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...