Jump to content

Røsler Titan, erfaringer?


Grizzly

Recommended Posts

Noen som har erfaringer med Røsler Titan? Denne rifla er jo i samme prisklasse som Tikka T3. Hører få som anbefaler Røsler, mens det er mange som anbefaler Tikka. Hvordan stiller Røsler Titan seg i forhold til Tikka T3? Foruten prisen, er de også konkurenter på prestasjoner? Røsler har enkelt løpsbytte, og sikring på kolbehalsen, og det virker som om det er litt mindre plast på den.

 

Jeg har nå allerede bestilt en Tikka T3, men er likevel nysgjerrig.

Link to comment
Share on other sites

Kikka på Røsler Titan i dag. Den så veldig fin ut den. Noe plast på den også. Plast på avtrekkerbøyla, og på underbeslaget til magasinet (resten av magasinet er av stål).

 

Stålet på løpet og låskassa var også litt anderledes. Røsleren hadde en blank SS finish, i motsetning til Tikkaen som har en matt SS finish. Er Røsleren mer motstandsdyktig mot rust?

 

Løpet på Røsleren var også ca 8cm kortere enn på Tikkaen. Påvirker dette presisjonen og prosjektilhastigheten mye?

 

Hvor mye bruk for løpsbytte har man egentlig? En 6,5x55 dekker jo det meste. Til dere som har det er det veldig nyttig?

 

Grunnen til at jeg er så interessert, er fordi det er forsinkelser i levering av Tikka T3 Lite SS. Aner ikke når jeg får den :?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...