Jump to content

Hvilket kaliber ville du hatt?


Hvilket kaliber ville du hatt?  

348 members have voted

  1. 1. Hvilket kaliber ville du hatt?

    • 6,5X55
      119
    • 308win
      99
    • 30.06
      71
    • Annet
      65


Recommended Posts

Jeg for min del har aldri fått tak i NATO til 30-06. 308, derimot får jeg til BILLIG pris.

Hvor får du tak i det?

 

Kommer nok an på hva slags kontakter du har. Per dato får jeg ikke tak i noe Nato. Men tidligere hadde jeg tilgang via en som var omerådesjef for HV, han skaffet meg masse .22, 6,5-55, 308 og 30-06 (pluss diverse pistolkalibre).

 

Dette var den gangen alle HV-soldater fikk 200 skudd gratis hvert år. Omerådesjefen skrev selvsagt opp alle soldatene med ønske om ammo. Så var det jo en god del som ikke trengte ammoen da, og den gav han bort til de som VAR interessert.

 

Det var sikkert ikke helt lovlig dette, men nå er mannen død. Og det skaffet oss med skyteinteresse masse natoammo. Per i dag er jo alt så mye strengere, nesten umulig å skaffe ammo.

Eneste måten jeg vet om er når jeg er på NROF-skytinger, der er ammoen gratis, men kun den som brukes på banen den dagen (får ikke med noe hjem).

Link to comment
Share on other sites

Måtte jeg vært truet til bare ett kaliber så hadde jeg emigrert og byttet statsborgerskap.

Suddenly 4th of July would have been greater for me than 17th of may. I would instantly have called the US embassy to ask where to send my US citizen application.

I would have ended up like them old Rhodesians singing Rhodesians will never die while crying over their lost land. Darn all those commies and urban varmints.

Final answer.....

 

ANd the US embassy would send you a polite answer to get a greencard along with the africans, asians and other not needed immigrants...

 

Jeg ler meg fillete over de som tror man bare kan flytte til usa... :lol:

 

Forøvrig 30-06

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Måtte jeg vært truet til bare ett kaliber så hadde jeg emigrert og byttet statsborgerskap.

Suddenly 4th of July would have been greater for me than 17th of may. I would instantly have called the US embassy to ask where to send my US citizen application.

I would have ended up like them old Rhodesians singing Rhodesians will never die while crying over their lost land. Darn all those commies and urban varmints.

Final answer.....

 

ANd the US embassy would send you a polite answer to get a greencard along with the africans, asians and other not needed immigrants...

 

Jeg ler meg fillete over de som tror man bare kan flytte til usa... :lol:

 

Forøvrig 30-06

 

Og jeg ler meg fillete av de som ikke kan snakke/skrive norsk. Især om de er nordmenn :shock::roll:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...