Jump to content

Verktøy for spesiell skrue på Baikal hagle.


KennethA

Recommended Posts

Jeg gir opp... Hehe.

Etter at jeg slipte til en bits så den passet fant jeg flere små slike. Sikkert en egen teknikk.

Hvor ligger nærmeste børsemaker i Sandvika? Så får jeg dem til å demontere hagla for meg, og sette den sammen når jeg er ferdig å lakkere.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Låner tråden litt jeg.

 

her i helgen var jeg ute å luftet min baikal(O/U), etter å ha fyrt av noen skudd fikk jeg ikke av sikkringen. jeg plukket av den forskjeftet osv og satte alt sammen igjen, fortsatt ingen virkning. vell hjemme fant jeg frem noe verktøy men ingen ting som passet på denne skruen, så satte jeg alt sammen igjenn og vips fungerte den som bare det.

noen som har en anelse hva som var galt?

 

noen som vet om man får kjøpt verktøy til baikal eller må dette lages ute i boden?

Link to comment
Share on other sites

Den går helt fint å åpne med en "vanlig" skrutrekker, bare pass på at den er så bred at den nesten når ut i kanten av sporet.

Finn en litt bred trekker i verktøykassa og slip den tynnere, gjerne litt hulslip, ikke med form som en meisel.

 

Lokket som skruen holder på plass pleier å være litt for stor og er banket på plass i fabrikken, litt forsiktig banking fra innsiden og ut pleier å være rett medisin.

Når lokket endelig løsner må du være litt obs, fordi det da kommer til å dette ut et par små fjærer som er spent mellom lokket og avtrekkermekanismen.

 

Lykke til

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...