Jump to content

Lydløse jaktklær


M67

Recommended Posts

Jeg er på jakt etter varme lydløse jaktklær, gjerne i ull/vadmel eller fleece. Først og fremst til bruk i skogn på rådyr og elgjakt. Primært til oppholdsvær, men det gjør jo ikke noe at de er vindtette/vannavstøtende.

Er det noen som har noen tips?

 

K

Link to comment
Share on other sites

Garnatert lydløs, varm, behaglig og billig:

http://www.forsvarsbrukt.no/shopexd.asp?id=1020

 

Jeg kjøpte også denne jakka i våres:

http://www.swedteam.com/swedteam_jaktklader_fiberpalsjacka_mod_tundra_gore-tex_fiberpals_micro_877.html

Og jeg er veldig fornøyd med den så langt.

Skulle ha den til postering under hundejakten, myk og lydløs (og varm).

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Sjekk columbia gallatin range ullserien hos cabelas,har brukt bukse,skjorte,jakke og hatt av denne "kolleksjonen"et par år og er storfornøyd.Har i mange år lett etter den ultimate bekledning for en som har lett for og fryse på post samtidig måtte klærne "puste" bra på veg opp til posten samt være lydløse,komfortable og ha nok lommer.tror ikke jeg finner noe bedre enn dette,camomønsteret passer bra i skogen ,du beveger deg tilnærmet lydløst og best av alt disse klærne er billige.etter to år med mye og hard bruk er de like fine.Midway norge selger også disse,iallefall bukse og jakke .

Link to comment
Share on other sites

JPS: Har aldri tenkt på impregnering,du blir ikke kald i disse klærne om de skulle bli litt våte.Regner det litt av og til i løpet av jaktdagen eller det er litt vått i lynget gjør jeg ikke noe med det,er det vedvarende regn tar jeg på et lett regnsett utenpå(et superlett lydsvakt camosett med god rivestyrke) kjøpt på basspro.Jeg tenker som så at i regnværet drukner det meste av gnisselyden fra regntøyet uansett.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...