Jump to content

SP-01 Shadow


barfoed

Recommended Posts

Min har jeg bare prøvd med CCI Blaser Brass 115gr FMJ. Med denne sitter 5 skudd innenfor en "snusboks" på 25 meter når sjåføren gjør jobben riktig. Ikke hver gang med andre ord :oops: På skiva som fulgte med fra fabrikken var det brukt Sellier Bellot , kulevekt ikke oppgitt og her satt 3 skudd 1 cm over siktepunkt med en sidespredning på ca 15mm til begge sider. I tillegg satt 1 skudd kl 11, ca 5 cm for høyt og 1 skudd kl 17 ca 3 cm for lavt. Skutt på 25 meter av skytter nr 9386 :wink: Største centeravstand mellom skuddene 105mm. Jeg har skutt bedre samlinger med CCI ,støttet med sandsekk så presisjonen er nok avhengig av ammunisjonen også. Hvorvidt presisjonen er god nok til felt kan jeg ikke svare på, det må feltskyttere med erfaring uttale seg om.

Link to comment
Share on other sites

Kjente på en her om dagen og likte den. Lå godt i hånden og fin tyngde. Greit avtrekk. Synd med faste sikter.

 

Fikk ikke prøveskutt den.

 

Noen som vet hvordan presisjonen er i denne? Er den egnet til felt?

 

Hei.

 

Jeg selger Armalite våpen, deriblant de nye AR-24 pistolene.

Vi har fire varianter, kort og lang, hver med faste eller justerbare sikter.

Armalite sine AR-24 er basert på CZ, men jeg utfordrer deg til å kjenne forskjellen :D

 

Maskineringen og finish på disse pistolene er meget gode. Det er rett og slett et kvalitetsprodukt.

 

Er du i nærheten av Gardermoen kan du ta kontakt for prøveskyting en dag. Jeg tror (vet) du vil bli fornøyd.

 

Alle som handler eller bestiller Armalite før 15 april får 20% rabatt.

For AR-24 pistoler vil det si kr 4 620,- for faste sikter og kr 5 300,- for justerbare.

 

Se her for mer info om AR-24:

http://www.armalite.no/viewpage.php?page_id=7

 

Tester av AR-24 kan lastes med her:

http://www.armalite.no/downloads.php?cat_id=4

 

PS! De er supre til Praktisk Production og Militær Felt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Når jeg satte det i Ransom Rest'en for et par uker siden, satte den fire skudd i samme hull på ca 25 meter med Speer Lawman 124 gr, så den burde være god nok til felt.

 

En helt annen ting er at jeg fikk bedre samlinger på frihånd enn med Rest'en, men det kan kanskje bare være meg? Jeg tror Rest'en er veldig var på avtrekket og siden Rest'en til klubben mangler den lille hendelen som skal inn i avtrekkeren og sørge for likt avtrekk hver gang, gikk det ikke helt riktig for seg.

 

Uansett skal jeg bruke Shadow'en min til militærfelt. Jeg kjøpte den til Produktion-divisjonen i Praktisk, men har funnet ut at det er greiest å forholde seg til bare en 9mm pistol.

 

Men jeg har et lite problem og det er at den ikke kaster ut hylsene med den "gamle" feltladningen (4 gr 320 bak 124gr Partizan TMJ, COL 28,6mm), men det er kanskje fordi jeg kjøpte den ny og ting må gå seg til. Uansett har jeg kjøpt 1000 stk Speer Lawman til stevner.

 

Siktene synes jeg er kjempebra! Har ikke justert noe på de og de går rett på med alle ladninger jeg har testet.

 

MVH 700 ADL

Link to comment
Share on other sites

 

Men jeg har et lite problem og det er at den ikke kaster ut hylsene med den "gamle" feltladningen (4 gr 320 bak 124gr Partizan TMJ, COL 28,6mm), men det er kanskje fordi jeg kjøpte den ny og ting må gå seg til. Uansett har jeg kjøpt 1000 stk Speer Lawman til stevner.

 

Siktene synes jeg er kjempebra! Har ikke justert noe på de og de går rett på med alle ladninger jeg har testet.

 

MVH 700 ADL

 

Har opplevd det samme med min Shadow og CCI Blaser Brass ammo . Det skjer ikke ofte men det har vel hendt ca 3-4 ganger på de første 500 skuddene . Regner vel med at rekylfjæra er noe hard og satt opp mot militærammo. Har lest på noen utenlandske forum at de anbefaler lettere rekylfjær enn standard for sivil ammo, alternativt leve med at den ikke kaster ut skikkelig hver gang på de første tusen skudda. Det skal vistnok gå seg til over tid. Selvsagt var "Murhpy" tilstede på feltstevnet her om dagen så jeg fikk ikke utkast etter første skudd på standplass 9. Det går dårlig med 10 sek skytetid :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...