Jump to content

Erfaringer med bruk av kråkelokker?


Skreen

Recommended Posts

Hei.

 

Nettopp begynt med kråkejakt/ravn/skjor. Har jakta litt med hubro og cd-spelar, dette funka fint det. Men eg har lyst til å prøve ein håndholdt kråkelokk.

 

Er det noken som har erfaringar med dette? Er det effektivt? Tips til kva for modell ein bør kjøpe?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Fikk lokka inn de første kråkene med fløyta fra Jaktfall i går. En kråke måtte ned da den fikk en ladning 3'er stål fra en Federal Speed Shock 3,5" i fronten. Synes lyden jeg får fra denne fløyta er litt lys, selv om jeg gjør slik som på videoen. Funka forsåvidt i går, men jeg føler altså at lyden ikke er helt optimal.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Jeg kan dele det jeg har av erfaring med kråke jakt tross at jeg kunn har jakta aktivt i ett år...

 

Det jeg synes fungerer best er ikke hubro men enkelt å greit kråke bulvaner 8) dette kommer selfølgelig ann på jakt markene osv.

Jeg har studert kråkene i lange tider nå å funnet ut at dagtid/kveld er ikke kråkene serlig aggresive så jeg står opp kl 7. på mårrån (på denne tia er det jo mørkt enda) så drar jeg til ei korn mark rett ved jobben min (der sitter de hele formidagen som regel(Hundrevis av dem :!: )) å de kommer trekkende for å spise når det begynner å lystne å da veldig aggresive.

 

Der har jeg da 10 kråke bulvaner som jeg har satt ut ca 10 meter forran meg, de lander faktisk i bulvanflokken men letter etter ca 2sek.

Ingen problem å sitte å skyte kråke til klåkka er 11-12 :twisted:

 

Ellers har jeg kunn fått Hubro bulvan til å fungere bare en gang sånn halveis.

 

SÅ:

Finner du ut hvor kråkene kommer fra om mårran er det bare å sette seg i ruta litt før det lystner med bulvaner (bør være på ei åpen mark helst korn mark)

 

Å når jeg skyter ei kråke eller to går det ca 5min så er det altids ei ny der :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jeg satte hubroen på et kosteskaft på et jorde (funka ikke) både med å uten død kråke...

Det samme med hubroen i et tre eller lignende :evil:

 

Antal kråker på en økt?: har til nå gått tom for ammo på rundt 30 men kunne sikkert skutt det dobbelte om jeg hadde nokk ammo å treffprosenten var bedre.

 

Man blir jo så forbaska forvirra når det til en hver tid surrer 50+ kråker rett over hode på en :shock:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...