Jump to content

Sierra varminter i 30-06


Gammelfiskaren

Recommended Posts

Finner en del om disse kulene i andre kaliber, men jeg skulle altså fått disse til å gå brukbart i 30-06.

Har en Remington KS Mountain i dette kaliberet, lovlig tynn pipe i denne, så mulig jeg kommer til å slite med å få de helt tette samlingene :?:

 

Prøvd nå er 58 grns n 150, og dette ga pene 975 ms i hastighet. Mer enn jeg trodde, så jeg skal prøve litt lettere ladning. Ga imidlertid ingen soting, og meget jevn hastighet, men noe flate hetter. Dette tror jeg nok kan skyldes litt romslige lommer på hylsene mine da..

 

Er det noen der ute som har funnet hastigheter denne kula trives i, i .30 cal ?? Hjelper ikke med god hastighet hvis jeg ikke treffer kråka, he he..

 

(Kan nevne at jeg hadde litt problemer med presisjon på storviltkula jeg bruker: 200 grns oryx, men at denne ble meget bra etter montering av A-tec cmm4 som jeg bruker nå også)

 

Edit: Obs: Det viser seg at det ER for høyt trykk med den nevnte ladning OBS!!

 

Lite ladninger å finne med denne kula i 3006, vv lister bare n150, skulle tro raskere krutt var veien å gå ?? Har n140 og n133

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hadde du søkt forumet hadde du funnet mye........

 

Jeg har prøvd denne endel og mine kompiser har testet den hardt. Ikke alle børser den liker seg i. jeg kan ikke ha den i min zoli helstokk, mens den samler bra i flere andre våpen med ulike løpslengder m.m. tikka t3 liker den veldig godt virker det som.

 

testet den mye i 308w og 300 wm også.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Speer TNT 110grs har fungert godt for meg. Fragmenterer fullstendig. Bruker den på åta og den lager et skikkelig griseri, men jeg slipper i alle fall ettersøk.

 

Emm... pirke pirke... men Speer TNT kommer vell bare i 125 grains vekt i kaliber 30 så vidt jeg vet.....

Link to comment
Share on other sites

Speer TNT 110grs har fungert godt for meg. Fragmenterer fullstendig. Bruker den på åta og den lager et skikkelig griseri, men jeg slipper i alle fall ettersøk.

 

Har vært en kjapp tur i bua. Jeg mente speer tnt 125 gr HP.

Har også brukt sierra varminter men den fikk jeg bare til å gå med slappe ladninger :?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...