Jump to content

NM jakfelt 2010 - ENDRET DATO!!!!!


jaktlykke

Recommended Posts

Idiotisk. Her hadde vi fra Nord Norge mulighet til å få med oss Villmarksmessa og NM i Jaktfelt med en reise, men nå er den muligheten ødelagt. Tror ikke jeg gidder å kjøre 240 - 280 mil for en av delene, så det blir nok ikke verken messe eller NM.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Hvis de har kontaktene i orden og funnet ut at ny dato vil innebære svakere vind enn

forrige gang de hadde NM jaktfelt, så syns jeg endringa er glimrende.

Lå godt ann helt til hold 3 og 4. Og vips, forsvant 100 grs kulene mine 25-35 cm med vind. Spesielt.

Link to comment
Share on other sites

ja jeg prate med en topp5 skytter i sporter a jeg og, han prata påsist det var NM på øyer så var det helt forferdelig vind der. en ting er vind og skru, men når du får vind i kroppen så hjelper det ikke med noen ting. håper på strålene sol og stille vær. men det kan jo bli slaps og vind da blir det guffent. felt er felt

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

har nå vært ute og prøve skutt hare og tiuren, haren gikk greit på sittene her burde skudda sitta i innertreff. på tiuren ståene på ca35m med variert vind der blir det mer utfordring(flaks-uflaks) om du fort kan dra et skudd uttafor ringen. tenkte og få prøvd resten av løypa på torsdag om ikke det er 25 blå her. Kan nok virke som løypa kan være i letteste laget men så er det fort mye vind kan bli på øyer og da forandrer vansklighets faktoren MYYYYYE. en anna ting som er viktig og er at en vet og har prøvd hvor mye klikk som en må skru for og ligge mitt i.Skrudde 5klikk opp på tiuren og da satt skudda i ringen nede,dro 2klikk til og da stemte det bedre.

Link to comment
Share on other sites

Har samme erfaring som deg. 6-7 knepp på min kikekrt med 1 cm. Me ndet stemmer ikek helt med tabelle nso msier 4.2 knepp. Men det får så være. Dette er med 100 grains i 800m/s. Har samme erfaring som deg orrhanen blir så som så. Men den grevlingen er ikke bankers den heller :lol:. At de flytta haren opp på sit, tror jeg ikek har så mye praktisk betydning. Med tanke på 4/4 problematikken. Det er veldig mange som nesten skyter bedre på sitt enn ligg. Så det kan bli små hull på den også

Link to comment
Share on other sites

ja enig med deg på ligg-sitt sitt du riktig og du skyter noe ned over da klare en jammen og hold rolig i skiva. tror arransjøren har sett løypa i forhold til di vindforholda som di "kansje" får.

men dem får nok skilt når det blir finaler. En anna ting er at det er ikke for sent for arransjøren forandrer på løypa enda. er spent på vinkler som sagt sånn som liggene på ulven hvis vi her blir liggene og skyte opp over i terrenget for eks, da får en ikke den støtta som en vanligvis har.

Link to comment
Share on other sites

@Kammerherren: Jepp - vi kommer på onsdagen om ettermiddag/kveld og blir der til søndagen. Vi er 12 stykker som skal bo sammen i Alpingrenda og jeg vet flere andre som også skal bo i det området.

Planen er å skyte masse press både torsdag og fredag, være sosial og henge rundt akkurat som deg og bare ha det GØY :D

Det hadde vært veldig trivelig å treffes!

Link to comment
Share on other sites

På påmeldingen ble det skrevet at jeg er links men de tar ikke hensyn til det visst - jeg ligger jo midt i smørja (skive 11)...

Prøvde meg i fjor også når jeg så at det var ledig i et hjørne men fikk en nokså skarp beskjed fra en dame som hadde med dette å gjøre at det hadde overhodet ikke noe å si hvorhen jeg ble plassert. Så da så... :roll:

Link to comment
Share on other sites

Links eller ikke spiller stor rolle, ikke minst for deg som skytter, Men også de som har skiver ved siden av. Var et år her jeg ble sittende ved en linksskytter, og det ble TRANGT om plassen, selv om det var satt av stor plass. Intern rokkering innen laget ser ikke jeg på som noe problem.

 

Da er jeg også påmeldt. Fredag 12.ettellerannet tror jeg. Hittil 25 skyttere fra Vang, så det blir morosamt:-)

Fler som skal bo på skarsmoen gard?

Link to comment
Share on other sites

Er ikke behagelig og sitte siden av en lings skytter, en merker at en får et helt anna trykk-smell da, og det blir jo slik for den som skyter bakvendte vægen og hehe.

sniper arne og jeg skal skyte fredag,tror det var 1330. skøti løypa i dag jeg og sniper arne og da var det vindstille her, og vi hadde vel ikke rare presset uten om den interne konkuransen, og en skal ikke gjøre mye feil på tiuren, her kan den fort sitte på utsiden av ringen. hjorten er heller ikke lett med tanke på poeng gitt. ellers så virke løypa grei. hvis det ikke blir vind og en klare og holde nervene i sjakk så burde en klare 150p her.. men mye vind så kan en fort ha flere yttertreff. men blir spennende detti. :P skal vel opp til øyer en dag og bare skyte press og tenkte jeg,fin oppvarming

Link to comment
Share on other sites

Har fått med meg alle NM siden Øvre Rendal i -99, så kan ikke ødelegge rekka. Er 25 stk fra Vang, sånn cirka, så blir uansett en artig tur.

Forutsetninga for at jeg skyter er at ryggen holder/blir bedre. Sliter i korsryggen etter en skiveutglidning, og slik som det er nå, holder jeg max 2 skudd i stående.... :S

Link to comment
Share on other sites

er jo ekstra arti slik som det er i vang, at alle holder sammen og prøve og samle kreftene. sniper arne og jeg vi stiller aleine tror jeg for nes og helgøya jff. men NM skal bli topp.

Ser på påmelding at det er mange som ikke fører på navn, dette er noe dumt synes jeg, vet jo nesten ikke hvem som stiller på laget en gang..du få ha lykke til og godbedring da hyper

Link to comment
Share on other sites

er jo ekstra arti slik som det er i vang, at alle holder sammen og prøve og samle kreftene. sniper arne og jeg vi stiller aleine tror jeg for nes og helgøya jff. men NM skal bli topp.

Ser på påmelding at det er mange som ikke fører på navn, dette er noe dumt synes jeg, vet jo nesten ikke hvem som stiller på laget en gang..du få ha lykke til og godbedring da hyper

Vi har i grunnen et godt skytemiljø i Vang - men det er fult mulig å gå grådig lei allikevel, har jeg merka... :roll:

Men vi skyter på samme laget da, så da får dere smake litt på Vang-følelsen ;-)

 

Tror nok navn kommer etter hvert, men at det ikke er skrevet navn for å reservere plassene. I lokalforeninga her er det stort sett en person som tar påmelding for alle, og da blir det for til at man må reservere en plass eller to - for det er alltid noen som du vet at skal være med, som aldri klarer å gi lyd ifra seg med det første..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...