Jump to content

m-98 til 458. lott


Springfield

Recommended Posts

Eg hadde ein diskusjon med Chiefen her inne på dette og eg meiner å huske at han meinte dette ikkje gjekk an, uten å modifisere låsekassen.. Eg meinar bestemt at ein kompis av meg har ein Mauser i dette kaliberet, men eg har ikkje fått sjekka opp i dette enno.

Skal ta ein telefon til vedkommende snart og spørre om dette, så skal du få et svar om eventuelt kva han måtte gjere, for å få dette til. :)

Link to comment
Share on other sites

Krever omfattende inngrep i kassa pga lengden, kjøp en CZ602/Brno 550 i stedet-det blir billigere og bedre. Eller bygg en 458win.mag.

Bare hylselengden på 458Lott nærmer seg patronlengden på de patronen som vanligvis kamres i m98.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Og der var du på pletten Chiefen... :)

 

Skal sjekke kva han har gjort, det eg veit var at han hadde ein kompis som var børsemaker i militæret, og det er godt mulig han har kappa og forlenga låsekassa for den del.. Men er som sagt usikker på dette, så eg skal sjekke kva som blei gjort der, og om eg husker riktig...

Link to comment
Share on other sites

458Lott er basert på 375H&H-hylser i full lengde, å få en slik ned i en M-98 krever fjerning av gods i magasinåpningen, sannsynligvis i begge ender.

Svein Solli har skrevet litt om dette (men da for å få en 404Jeffery inn i en M98)

Link to comment
Share on other sites

Alt er mulig, men det er lite anbefalt å utvide en M98 så mye!

Som man er inne på, så må man fjerne gods både forran og bak. Få tak i en 550/602 i kaliber 375, så er det kun løpsbytte nesten. Og du får nesten 7 patroner i børsa samtidig..... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...