Jump to content

Lever inn våpen søknad etter selger har fylt ut?


furukvist

Recommended Posts

Et spørsmål til, utlåne erklæring kan skrivest på et a4 ark? ( navn,adresse, våpenkortnummer, serienummer) men hva om jeg ikke har fått våpen kortet,?

Skriv opp nummeret som er påført søknaden din. Har fungert fint for meg, ingen som sa noe på det.

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg skal kjøpe rifle av forhandler, kan jeg da søke først om kaliber, da jeg ikke helt har bestemt meg for hvilken rifle enda?

Sitter med søknaden i hånda skjønner dere, å veiledningen på baksiden er skrevet "så fint" at jeg ikke skjønner det! :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Hei :D

Dette er ditt midlertidig våpenkort.

Nytt våpenkort i plast og ramme kommer etter noen mnd fra Onkel politi.

 

Mvh

Jan

 

 

Heisann

 

Beklager at jeg kupper tråden litt, men har spørsmål i samme gata så håper det går greit :)

Jeg kjøpte meg hagle hos XXL i Trondheim i slutten av mai, og har foreløpig ikke mottatt ordentlig våpenkort - er det normalt at det drøyer så lenge? Burde selvfølgelig tatt en telefon ned til Trondheim politikammer, men det har havnet i den berømte glemmeboka. :roll:

 

Jeg lurer også på om det er et problem om jeg kun har det midlertidige våpenkortet når jeg skal til Sverige å jakte i slutten av august, mtp. tollklarering osv.? :)

 

Og hvordan er det å ta med seg uregistrerte (ervervet før 1990) våpen til Sverige?

 

Takk for svar :)

Link to comment
Share on other sites

Enkelte forhandlere er utrolig trege med å levere papirene, og i tillegg er det nok mye lenger behandlingstid på våpenkontoret for å få produsert våpenkortet (men det skader ikke å purre på det hos politiet..). Men den gjenparten du beholdt gjelder som fullgodt våpenkort også i sverige. Uregistrert våpen kan du IKKE ta med deg ut av landet. (Smarteste er vel å få registrert våpnene uansett?)

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar :) Det ender vel med at jeg får laminere det midlertidige våpenkortet på egenhånd hvis dette fortsetter å dra ut i tid :P

 

(Smarteste er vel å få registrert våpnene uansett?)

 

Jupp, spurte for en kamerat som nettopp har overtatt en gammel s/s av en like gammel bestefar. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...