Jump to content

Jakt og Syn


Bakkelid

Recommended Posts

Hei

 

Jeg skal begynne og jakte nå, og har dårlig syn. Jeg har skjeve hornhinner på det høyre øyet mitt, som gjør at jeg kun kan få 60% maks syn på det øyet. Ergo blir bruk av kikkersikte litt mere vanskelig enn normal siden synet mitt blir en del defust når jeg sikter. Jeg er ute etter andre som kanskje har samme problem som jeg og tips og råd.

På forhånd takk til alles om svarer.

Link to comment
Share on other sites

Hallo

Sleit sjøl med det samme problemet tidligare før eg fekk kontaktlinser. Løysninga når det gjaldt hagleskyting vart rett og slett å legga om til links. Venstreauga var nemelig ok. Det krevde ein del trening men gjekk egentlig enklare enn eg trudde. Skyt fortsatt links med hagla sjøl om eg no har kontaktlinser som gir 100% syn på høgre auga og. Ellers vil eg anbefala deg å sjekka litt forskjellige optikarar eller kontaktlinseinstitutt. Har sjølv brukt 4 forskjellige opp gjennom åra. Berre så det er sagt. Det er stor forskjell på både kunnskap og kor mykje dei legg i jobben. Dei eg brukar no er litt dyrare men har fått veldig bra resultat.Frå eg begynte med eindagslinser har det og vore store framskritt når det gjeld å korrigera skeive hornhinner.

Lykke til

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...