Jump to content

Hviket packlite dresser er og foretrekke ??


Drever_Jan

Recommended Posts

Kan ikke si om den er "den beste på markedet" eller ikke, men har i hvert fall Nørrøna Forelhogna. Jakka er i Paclite, buksa er i vanlig Performance GoreTex, men er forholdsvis lett den også. Både jakke og bukse har gode luftemuligheter (under armer og på innsiden av lår). Børstet utside, dvs støysvak, lett og godt pustende dress. Alt i alt er jeg godt fornøyd!

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte Härkilajakka i Paclite for en tid tilbake og min erfaring er at den puster omtrent like bra som en søppelsekk.. Kjøpte også ei Norrøna Nansen Paclitebukse på salg tidlig på sommeren, og det virker som om den puster mye bedre. Er dog sterkt i tvil om slitestyrken på buksa da den er i et glatt plastlignende stoff (armert).

Link to comment
Share on other sites

Har brukt en Bergans Pasvik II dress i to sesonger nå,meget slitesterk,lett,lydløs og meget gode pusteegenskaper.

Prisen er litt høy,men betaler gjerne litt ekstra for å beholde komforten i flere dager.

 

http://nyttutstyr.no/index.php?option=c ... 3&Itemid=1

 

Jeg har samme dress;Pasvik. Å si at dressen er lett er ren løgn,kan ikke sammenliknes med paclite-dressene. Når den blir våt er den enda tyngre,og ytterstoffet suger vann. Pusteevnen er jeg overhodet ikke fornøyd med,blir klam bare jeg ser på buksa. Så lenge ikke "lydløshet" er et absolutt krav er Skogshorn-dressen et bedre alternativ,om man skal holde seg til Bergans.

 

Så her har vi nok litt forskjellige meninger,Videlgen :wink:

Link to comment
Share on other sites

Har både Forelhogna i PacLite og GoreTex Performance og Pasvik. Og må nok støtte Noik her, videlgen. Spesielt i forhold til vekt. Både vann, kvist og kvast og snø(!) har en tendens til å sette seg i Pasvik-buksa, og bli værende der en god stund. Vil karakterisere den som ei svært god smyg/skogsbukse, f.eks til skogsfugl, hvor du ikke traver riktig så langt på en dag. Mens ei PacLite-bukse f.eks er super for støkkjegern som trasker langt etter rype på vidda, uten alt for høye krav til slitasje i form av kvist og kvast. (Vet det kan være kjerr o.l. på fjellet også, men dog mindre enn i djupeste skauen :wink: )

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...