Jump to content

Remington 770- Ekstremt treigt lade mekanisme


kjutte

Recommended Posts

Hei :) har nettop fått en remington 770. har begynt og skyte med den og den går bra ;)

men problemet er at lade mekanismen er sjukt treig.. når jeg skal få den opp må jeg av å til rive og slite skikkeli i armen for å få den løs.. prøvde å smøre den med våpen spray, den funka bra i ei periode ( fortsatt littegrann treig) så ble den skikkeli treig igjen...

Noen som har tilsvarende problem og evt løsinger på det? :) takker for alle svar

Link to comment
Share on other sites

Er 2 ting jeg ville sjekket først.

1: Se om skruene til montasjen er for lange og tar i sluttstykket. Bør være merker etter det.

2: Sjekk om kassa er dratt skjev i stokken. Løsne skruene en omdreining og se om det bedrer seg.

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Leste i et våpenblad for litt siden at Remington hadde lagd sine billigrifler med hardt sluttstykkegang for at bolten ikke skulle kunne åpnes av seg selv under jakt. Dette var modell 710, forgjengeren til 770.

 

Litt bruk og noen hundre repeteringer og olje skal være tingen for å få det til å gå litt lettere. Min 700 var også ganske treig når den var ny, men det har gått seg til.

 

Johan

Link to comment
Share on other sites

Dette går seg antakelig til etterhvert. Jeg har også ei 700 rifle, og sluttsykket på denne har bare blitt bedre og bedre..

 

Som sagt tidligere - smør olje på sluttstykket, og ta ladegrep noen hundre ganger. Så smører du inn sluttstykket med noe skikkelig (tykt) fett (gun grease).

Link to comment
Share on other sites

Hvis det går seg til, så er det inget problem. Jeg fikk en aha-opplevelse lørdag, da jeg skrudde sammen min 700. Bolten satt dønn fast :roll: Etter litt frem og tilbake, fant jeg ut at jeg hadde strammet fremste skjefteskrue for hardt. Ble overrasket over hvor lite som skulle til, for å gjøre ladegrepet tregt og tungt. Rifla er beddet av en som kan det, bare så det er sagt. Men vet ikke om noe er galt, eller om jeg har gjort noe galt :roll: Ny innskyting gir kanskje noen svar. Ble behagelig smell med demper ihvertfall :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...