Jump to content

Viltkamera


Sinnataggen

Recommended Posts

Det jeg har erfart sålangt er at det er utrolig stor forskjell på kvaliteten på batteriene. Hadde noen gode batt. i først, og kameraet virket i nær to måneder før jeg måtte bytte batt. Kjøpte noen svinbillige da. Etter ei uke var det nede i 55%. Så nå har jeg kjøpt nye kvalitetsbatt. Ble ca. 100 kr. Men bruker jo penger på så mye annet tull, at det skal jeg klare om de holder i to mnd. Blir jo mildere også nå, og det hjelper jo på.

Link to comment
Share on other sites

Elendig batterikapasitet :shock: Mitt har stått ute i en mnd snart. Fortsatt er batterikapasiteten på 96%. Har du plassert ditt på månen, siden du besøker det så sjeldent :?::wink:

Snart en mnd sier du, javel og hvor kaldt har det vært den mnd?

Mitt sto ute i underkant av 3 uker før gaupejakta.

5-15 minusgrader da ble det fort slutt på strømmen.

Batteriene var de beste til Duracell.

Men det var vel ikke helt det jeg spurte om?

Link to comment
Share on other sites

Hvis dere skal ha de beste batterier, så skal dere bruke Lithuim celler. Energizer selger mange typer. De er 5X dyrere enn alkaliske, men varer 5X lenger +++ Kostnaden blir den samme, spesiellt hvis det er minusgrader varer de mer enn 5X lenger. Kjøp inn endel og PRUT på prisen. Jeg gir 100 for 4 stk.

 

Mannge alkaliske batterier ligger i varmen på butikken, og kan i verste fall være nesten utladet når du kjøper dem. Uansett merke. Se på dato, alikaliske batt. er ferskvare, og 4 år fram i tid må det være datostemplet hvis jeg skal kjøpe de. Lithium har liten selvutlading og er like gode om 10 år. Selv etter 20 år i skuffa er det strøm nok :wink:

Hvis du ser på levetid på Viltkamera så er dette oppgitt med alkaliske batt. Ta 5X på det og du har levetiden med Lithium

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...