Jump to content

Oppbevaring av håndvåpen og ammo under NM?


Woff

Recommended Posts

:!: Hvordan løses dette på beste måte? Regner med at mange skyttere skal delta alle dagene, og noen av skytterene har vel reserve-våpen... 10 håndvåpen (for eksempel) tar plass, og ikke alle har våpenskap boltet fast i bilen / teltet / campingvogna? Eget skap for ammo tar også plass.. Jeg er litt nyskjerrig på hvordan jeg skal gjøre det beste ut av problemet.......
Link to comment
Share on other sites

Helt enig Polar.

 

Triggerhappy, hvorfor ikke bare fortelle hvordan du gjør det - hvis du er på noen som helst stevner da, istedetfor å gi oss negative vibrasjoner.

 

Jeg tror dette er et problem. På vanlige stevner er det kjentfolk overalt, og folk har et avslappet forhold til dette - man regner med (ja jeg også) at våpen og utstyr ligger trygt blant medskyttere. Men det er jo ikke nødvendigvis tilfelle lokalt heller. Men jeg har aldri hørt om tyverier.

 

Jeg har sålangt ikke vært i tilsvarende situasjon på NM. Jeg har hatt mulighet til å låse ned våpnene der jeg har bodd (hotell??! :D ).

 

Jeg ville fått en kjenning til å holde et øye med sakene når du skyter.

Link to comment
Share on other sites

:) Jeg bare lurte litt på hvordan dere andre takler problemet, og motta eventuelle gode råd!

Regner med at det er noen som lurer på det samme her på forumet også, med unntak av Triggerhappy som sikkert

ikke har vært hjemmefra enda... :P Triggerhappy's innlegg forteller mer om han enn noe annet vil jeg tro..

Jeg for min del tar med sjefen (kona) og lar henne være vakthund mens jeg sover eller skyter...

Jeg har reservert overnatting på Justissektorens kurs- og øvingssenter.. Noen som vet om de tilbyr noen form for oppbevaring av våpen?

Link to comment
Share on other sites

Helt enig Polar.

 

Triggerhappy, hvorfor ikke bare fortelle hvordan du gjør det - hvis du er på noen som helst stevner da, istedetfor å gi oss negative vibrasjoner.

 

.

 

Det er vel du og Wolf`n som er ute og skaper negative vibber i denne trråden, ser jeg :wink:

 

Kan ikke skjønne at jeg skal fortelle til skytternorge om hvordan jeg oppbevarer min våpen når jeg er på skytestevner. ( ja,,, -jeg har altså 100 starter i året, om det betyr noe i denne sammenhengen )

 

Men dere kan nok gå ut fra at 99 % av alle på NM har våpenne liggende å slenge bak i kufferten på bilen, det er i alle fall min erfaring :D

I løpet av over 30 å innen skytesporten :wink:

 

Om det er lovlig ?

Hva er løsningen ?

 

Kan ikke du Hipshot og Wolf komme med en løsning, dere som er så perfekte :lol:

Link to comment
Share on other sites

8)Du ska få en dag i mårå som rein og ubrukt står, med blanke ark og farjestifter tel.

Og i morgen er det Dokka! Der skal jeg prøve triggerhappy's erfaring / tips:

har våpenne liggende å slenge bak i kufferten på bilen
:lol:
Link to comment
Share on other sites

:!: Hvordan løses dette på beste måte? Regner med at mange skyttere skal delta alle dagene, og noen av skytterene har vel reserve-våpen... 10 håndvåpen (for eksempel) tar plass, og ikke alle har våpenskap boltet fast i bilen / teltet / campingvogna? Eget skap for ammo tar også plass.. Jeg er litt nyskjerrig på hvordan jeg skal gjøre det beste ut av problemet.......

 

Du har nå invitert alle kriminelle til Larvik under årets NM, smart :mrgreen:

 

Bare å møte opp på parkeringsplassen og følge med på når folk forlater bilene sine....

Link to comment
Share on other sites

Du har nå invitert alle kriminelle til Larvik under årets NM, smart

:? Så jeg har altså invitert alle kriminelle ved å spørre om gode råd til oppbevaring? Det jeg sa var: Jeg er litt nyskjerrig på hvordan jeg skal gjøre det beste ut av problemet....... Hvis det alene inviterer alle kriminelle, burde jo poliet lære av meg da! Bare spørre om et godt råd her på kammeret, så kan de bare stille opp med nok håndjern og transport!

Hallo & våkne opp! Jeg spør IKKE om hvordan enkeltpersoner SKAL sikre seg, men om generelle råd som alle kan benytte for å øke egen sikkerhet! (Og ta det med ro, ser jeg noen av alle de kriminelle jeg har invitert prøve seg på faenskap, skal jeg gjøre mitt for at vedkommende får besøk av onkel..)

Link to comment
Share on other sites

Å nei hva har du gjort woff ? Bare på grunn av deg så har vi måtte endre reglementet, så fra å med nå må alle våpen bæres på kroppen, det samme gjelder for ammo. Men et godt tips til alle dere som vil at våpna deres skal være trygge, ta å skriv pardini på dem, da er det ingen som vil ha dem;) men woff hvis du trenger våpenpass mens du er en tur på rangla? Så er det bare å si ifra, så årner vi det.

 

:D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
:wink: Våpenskap i bilen fungerte meget bra. Veldig greit å ha dette trygt nedlåst. Jeg overnattet på Justissektorens kurs- og øvingssenter i Stavern, og midt i uka hadde betjeningen der skiftet håndkleer på rommet. Jeg ble ganske forundret over å finne døra ULÅST når jeg kom tilbake etter dagens skyting. Jeg tenkte litt på våpenoppbevaringen på andre rom.. Klage ble selvsagt avlevert.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...